söndag 29 september 2013

Helgens bravader

Då var den här helgen slut.Och fort gick det!Det har vart helt underbart att ha lilla Sohlstrålen på besök,hon visade på färdigheter jag inte visste att hon besatt.Tex att kasta  i väg en bajsblöja så det small.Och detta tyckte hon va en bra idé kl 6 på morgonen...Jovisst,man fattar att hon vill hjälpa till och vara duktig,men detta var att en upplevelse:)
Sen märker man att hon börjar närma sej 2 års åldern...Många gånger som man fått sagt ifrån,tänkt efter och försökt vara så pedagogisk som möjligt.
Hon är också fruktansvärt smart,och jag behöver läsa på vad en 2-åring faktiskt kan och klarar av.Jag känner att hon har mer som "vill ut" och provas:)Och man vill ju förstå hennes utveckling.

Under helgen tog vi premiärturen upp till Christ:)Där tyckte hon det va roligt,så när vi gått ut genom dörren så har hon stuckit direkt upp till honom och velat in där:)Martin och Marri var förbi med en leksakskatt som tyyyyvärr låter vedervärdigt,men hon älskade denna så jag har hört den en hel del.
Catharina hade fixat regnkläder till henne och det är jag innerligt tacksam för❤

I dag har vi också vart och grejat i Furtan.Hon körde omkring med sin dockvagn och bilen hon fått av mormor.Finns liksom ingen plats att köra på i stan,jo utomhus men då blir den väl förstörd.
Sen bar det av till Ikea igen så jag fick hem lite saker.Äntligen ett skoställ,äntligen en hatthylla.Ska bli skönt och kunna hänga av sej ytterkläderna:)
Mattias har vart en klippa i dag!Tänk va mycket lättare en del saker går om man är två:)Och va lyxigt det kändes att käka lunch på Ikea.
Nu ligger jag här i sänga och väntar på denna jävla katten.Tänkte få lite kattgos,men han verkar ha fullt upp ute.
Vincent har jag däremot gosat mer med,kanske för att han tyckte jag var en trevlig typ när jag gav honom torskfilé.Har inte sett röken av honom sen han åt....

Som jag ska sova nu:)Och i möra med,förhoppningsvis med Snidde❤Och lyxfrukost blir det också:)Smörgås,té och Arvika Nyheter:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar