söndag 1 september 2013

Denna ongen!!

I dag har vi vart ute,inne,sandlådan,hennes rum,badrummet,garaget,ja ungefär överallt har vi varit och busat.Hon är överallt på samma gång!Jag har tänkt på er som har tvillingar,eller fler barn i ungefär samma ålder.Ni måste va otroliga!Det är ju mer än ett heltidsjobb och hålla reda på en.
Man ska nog bli morsa i 20-års åldern tror jag...Fast jag har ju mina sjukdommar som gör att jag inte har samma energi,men hon får det jag kan ge och det verkar fungera.
Skjutsade henne till Sunne förut och då var vi såklart hos mamma med en blomma.Nu gav jag henne blomman och sa att hon skulle gå med den till mamma och hon visste precis vart det var.
Även fast det var en bit från graven.Sen busade vi,lekte tittut,kollade på vattnet och allt annat vackert där,sen gjorde vi slängkyssar och sa hej då.

På vägen hem kom jag såklart mitt i en olycka i Vikene.Det är så fruktansvärt jobbigt och se sånt.Det isar i hela hjärtat när man ser ambulansen och brandbilarna...Hoppas att det gick bra med alla inblandade.

Nu har jag iallafall fixat köksbord och stolar.Eller jag?Det var faktiskt min käre vän Jesper som var snäll och lastade in det i sin bil och tog med det hem.
Är det nån man kan lita på så är det han.
Har känt honom sen nångång i början på 90-talet och det är jag glad över:)
Han är så speciell,svårt att beskriva honom,men en sak är säker och det är att han föddes nog med ett hjärta av guld.
I morgon ska jag till min reumatolog.Alltid lika spännande,jag har fastnat i ett dödläge nu.Tar jag injektionerna så frestar det på allt i kroppen,blir lätt sjuk och kroppen får slita tack vare dom.Tar jag dom inte så bryter sjukdommen ut totalt med allt vad det innebär,att skelettet bryts sönder,vittrar och det blir beläggningar så hela jag blir sned.Och ont gör det,skelettsmärta är vidrigt!Tröttheten blir jobbig och det blir jättesvårt och hålla igång träningen:(
Utbult (min läkare) brukar säja att jag kan välja mellan pest och kolera.
Men jag ska fika/luncha med storebror i morgon,det ska bli kul❤
Lika bra och fokusera på det som är kul i stället:)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar