måndag 2 september 2013

Denna doktorn!!!

Hade tid hos min läkare lite efter 10 i dag,Som vanligt fick jag väl vänta i en halvtimme innan jag fick träffa honom.Hann ju sitta och bli irriterad innan så när han började undersöka och fråga samma frågor,så var jag så sur så jag sa att det var bättre att jag berättade hur jag mådde.
Varje besök har känts så inrutat,som om han använder sej av ett recept.Samma frågor,samma papper ska fyllas i och aldrig får man något svar!

Så nu fick han lyssna,det är ju mej det ska handla om när jag är där.Jag ska inte va så försiktig och inte tänka att jag inte ska vara till besvär.Det är ju jag som lever med min sjukdom.
Det hela slutade med att jag fick recepten på dom medicinerna jag ville ha.En ska tas bort för den är onödig,jag ska ta injektionerna i 2 månader till,skriva ner hur jag mår,köra en månad utan (Gud hjälpe mej) och se vad som händer och sen ska vi prova andra mediciner,ev cellgifter och en annan medicin i dropp så jag får ligga i ett par timmar på avdelningen.
Sen ska jag skärpa till mej och ta smärtstillande 3ggr om dagen för att se om det kan hjälpa.Har ju inte gjort det för jag envisas ju med att lite smärta kan man att leva med,men han höll inte med.Men efter att ha stångats i en halvtimme så känns det ändå så mycket bättre än tidigare besök.
Han ville såklart känna igenom mina leder men jag sa ifrån.Finns inte så mycket och känna efter.Dom gör jätteont och jag ville inte att han skulle klämma och känna,så det gjorde han inte:)
Inte dåligt att jag börjar ta för mej,fattar inte att det inte hänt tidigare.
Men man lärde sej mycket av ÄnglaFia.
Hon sa att man måste ta ansvar för sin sjukdom,lämna information till sjukvården,dom är inte tankeläsare.Vara bestämt och gärna lite besvärlig och hur jobbigt det än är att upprepa allt 1000 gånger så måste jag göra det.Det är jag som lever med min kropp och vill ju må så bra som möjligt.Så tack käraste Fia,vi har pratat mycket dom sista veckorna❤

Hemma kastade jag ved på släpet så morsan ska slippa frysa i vinter.Bara en massa björk,så det kommer bli varmt och skönt i Jössefors nu:)Vi var hos Jesper och hämtade bordet.Funderar på att måla det men vet inte om jag vill ha det svart eller vitt.Hamnade i beslutskoma direkt och hoppas jag kommer ur den snarast:)

Göbben var på myshumör och gjorde mej sömnig så nu ska jag nog dra igen dessa blå och bara vara jävligt nöjd över vad jag åstadkom på sjukhuset.Andra saker som gjort mej glad är att jag cyklade en mil,tränade styrka,hade en gofika på Nordells med den bästa storebrorn i världen,och att Maria fångat ett grävling och kört ut den i skogen:)
Jag gillar djurvänner:)

I morgon ska vi och mäta lite i lägenheten så jag vet hur mycket och vad jag kan knö in där:)
Sen får jag väl köpa en nackkrage och röda glasögon och ställa mej på balkongen och fråga Christ om han vill komma in på en stänkare:)




     ❤Världens bästa hjärtegryn blev 1år i 
        i dag❤Grattis Sam!Älskar dej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar