tisdag 1 oktober 2013

Suck...

Den här dagen började så bra.Sovmorgon,tvättid och promenad i solskenet med Martina,vovven och Lucas.Sen vände det...
Ringde min läkare Utbult och påminde om att jag behövde smärtstillande,att magen kollapsar av läkemedel som siduro.
Ifrågasatte även när vi skulle starta den nya medicineringen,att jag ville köra nu.Då frågade han vart jag gjort av sprutorna.
Förklarade då att jag lämnat dom till Apoteket.Då utbrister han: "Slängde du dom!?"
Ehh,nej jag lämnade dom på Apoteket.
"Då har du slängt dom!Du har slängt läkemedel för 10 tusentals kronor!Nu får du vänta lite för jag måste få smälta det här,där har jag moral.Man slänger inte bort läkemedel för flera tusen!"

Jag blev helt knäckt,förbannad och förtvivlad.Vi hade ju kommit överens om att jag skulle sluta med dom.Och jag måste väl få välja vad jag vill stoppa i min kropp!Han sa sedan bra barskt att jag skulle lämna prover i morgon och att jag skulle ringa honom på torsdag.
Jag fick BE om att få bättre smärtstillande,jag har ledgångsreumatism och har inget mot smärtan...Sen att man har fibromyalgi gör en ju inte hurtigare...
Ska jag verkligen behöva ta detta som patient??Jag vart skitledsen.Återigen har han inte lyssnat,och jag är tydligen inte den enda han inte hör:( 

Sen när jag satt hos Anki så fick jag reda på att min älskade Alva fått en jättekramp,och på dagtid:( Den här gången hann hon bli blå...Den som skulle medicinera kunde inte göra det rätt...Fia var på jobbet och Alva fick åka själv i ambulansen.Mitt hjärta brast,stackars Alva.Och vi som ska till Karlstad på undersökning på torsdag.Jag hade ju hoppats på en nedtrappning av hennes mediciner eftersom hon inte krampat på så länge.Men det lär det inte bli nu:(

Förbannat och faAn när barn ska behöva gå igenom sånna här saker.Väldigt orättvist...Och inget kan man göra.
Nu ligger jag på soffan och tittar på tv,trött som få.
Vet dock att morgondagen kommer innehålla en massa kul.Jennifer,Sara,träning och lite handlande inför "Marten" står på schemat.Och om jag har tur så kikar morsan förbi med ett gäng cocosbullar:)



    Promenadkompis Lucas❤️


    Underbart väder



    Varför jag behöver hjälp och 
    smärtlindring..Fötterna har varken 
    samma färg eller storlek...
    Och detta är bara fötterna..


    Gosiga Hanna bjöd på chips❤️



    Och denna underbara fick jag 
    också träffa❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar