fredag 6 september 2013

Pendla upp och ner

Dagen har vart upp och ner.Träningen gick sådär,ringde Mattias så vi åkte på Amigo och åt.Jag blir så jäddra hungrig efter träningen och jag antog att han inte skulle laga nån mat så då fick det bli pizza.Kan liksom va skönt och slippa laga mat EN dag i veckan....

Väl hemma så gjorde jag ett ryck och städade lite under tiden jag tittade på honom när han sprang runt som en yr höna och städade bilen,eldade i pannan plockade i massa saker och gick med hörselskydden på och pratade i mobilen.
För varje sak jag gjorde så ifrågasattes det: "Va fan gör du nu då?"Sluta rota där" "Är du tvungen och göra detta nu?"
"Nu finns det varmvatten så nu kan du gå och duscha och gå och lägga dej"
Visst,jag är väl inte så pigg i dag,men det kanske är gött och gå och greja  lite,och jag kanske inte vill gå och lägga mej!

Ibland kanske man ska säja till sej själv vad man ska göra,istället för att säja till andra.Det kanske inte är jag som ska sluta rota och behöver gå och lägga mej!

Men man ska inte hälla vatten på kvarnen säjer dom,så jag tog med mej katten och såg på tv istället.Sen får man väl tänka på att om en människa mår dåligt så kan det väl komma grodor...Men det är jobbigt och se på när den man älskar mår dåligt,och att dom som "hjälper" och "stöttar" inte gör det för hans skull utan mer för att dom triggas av andras olycka,och tycker det är kul och sätta griller i huvudet på honom.Sen kan man väl tycka att jag anklagar folk,men han är en av världens ärligaste personer,så jag vet nog det mesta av det som säjs och vilka strålande idéer en del kommer med.

Nog om det!Nu till nåt betydligt roligare!Bapis man Bananen skickade sms och var eld och lågor över att Slayer och Gojira skulle spela på Madison Square Garden i New York.Han ville dit,jag har ju inte lyssnat så mycket på Slayer.Vet att dom spelat på många festivaler man besökt men jag har alltid missat dom,men nu blir det av!Och i New York å!Han ordnade biljetter så nu ska vi se dom den 27/11:)
Jag blir så full i skratt,vi kommer dit den 26:e,sen ska vi va jetlaggade och miserabla en kväll sen tjongpang och i väg på en konsert dan efter:)Perfekt start!Jag har dock inte frågat svärmor om hon ville med...Jag tror inte hon vill det:)Nog för att det är drag på kärringa,men vid Slayer går nog gränsen.Hjärtligt tack för att du fixa biljetter Tobias:)

Undrar vart fan denna katten tog vägen,jag är trött och vill sova.
Och det bästa man kan ha i sängen är
(förutom fjärrkontrollerna) en varm mjuk litten katt som snuser och snarker i näsan❤
I möra ska jag i väg och tvätta lego,(på tal om katter)det var en liten kattherre som av misstag blivit instängd i ett rum länge.Till slut var han ju tvungen och pinka.Det blev i barnens legolåda...

     
 
  Och såklart går man och funderar på
   hårfärg....Detta gillade jag!Men det ska
   underhållas också.Lutar även lite åt en 
   mörk botten med ljusa slingor....
  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar