torsdag 26 september 2013

Barnsäkrat och smärtsamma avslut

Hämtade Sohlstrålen på dagis,åkte inom i Furtan och hämtade lite av hennes saker.Sen bar det av hem för att skruva packa upp och greja.Mattias fick i uppdrag att sätta dit barnspärrar så nu kommer hon inte in i skåp och lådor:)Underbart!Då slipper man slösa tid på att säja nej,nu är det låst för henne så nu kan vi greja med annat.
Är man ensam med en liten så är det guld värt att inte behöva ha den lilla i skåp och lådor,så tack Mattias.

Nu kom den "värsta" kartongen.Den med alla minnen från min käraste Ähhva.Kort,festivalbiljetter,resehandlingar,mitt minnesalbum som My ska få och albumet som innehåller all information och bilder om olyckan och hennes död.Men äntligen gråter jag.Gick in och tittade på My som sov i min säng och sa att vi ska banne mej göra det bästa av det här.Du ska iallafall få all kärlek och stöd av mej.Jag kommer finnas där för dej,för alltid❤

Man kan inte låta bli att tänka tanken,alla resor,konserter,festivaler och annat vi gjort,blev det av för att hennes liv skulle bli så kort?Det vi gjorde på 6-7 år hinner en del inte med på ett liv.Var det ödet som gjorde att vi fick det drivet att kuska runt på allting,för att hon skulle hinna.Kände jag den starka kärleken för henne för att hon skulle hinna uppleva den innan hon dog?Fanns det nån baktanke med att just jag skulle vara med under hela hennes graviditet och under Mys förlossning?
Nu har jag inte alls samma driv längre.Nu vill jag vara hemma och ta det lugnt.
Visst,folk tycker jag har varit borta mycket,rest och flängt omkring.Men det kanske var så det skulle vara sista åren?
En del hamnade i "kläm".Men dom kanske gjorde andra typer av resor så dom inte var närvarande...
Vem vet.Hur som helst är jag glad att jag fick ge Ähhva kärleken,att vi hann se så mycket,att jag ibland valde henne.Nu finns hon inte mer,men jag är så innerligt tacksam att allt blev gjort när hon inte skulle få mer tid.Och jag är såklart evigt tacksam till dej som hjälpte mej så att jag kunde genomföra en del resor och festivaler.Men nu är det dags att stanna upp,precis där jag är och se mej omkring och njuta av det❤
Känns så märkligt att detta kapitel av livet nu är slut.
Som man sviker henne,fast jag vet ju att jag inte gör det.Man måste helt enkelt vidare,och jag kommer gå vidare.Med högt huvud och ett leende på läpparna.
Tack allra käraste Ähhva❤Tack för allt,nu är det dags för mej att slösa allt jag slösade på dej på andra människor som finns i mitt liv.Kommer alltid att älska dej!

    Hon och hennes kära vän Patrik❤



   Crème Fraîche❤❤❤



    Hej å hå på böljan den blå
    SwedenRockbåten,då hon tittade ut 
    genom fönstret och utbrast:
    "Titt Ähllis!Dä ä ju vatten överallt!"


   SwedenRock 2009


    SwedenRock 2008
    

    SwedenRock 2008


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar