onsdag 10 april 2013

Blå fot och nagel

Tjofadderittan så var årets vedkapning igång.
Vilket slit,men det är gött och va ute och arbeta med kroppen.Men eftersom jag har kass koordination och reaktionsförmåga så slutade dagens första klyvning med en blå ringfingernagel och en blå fot.

Hur svårt kan det vara att köpa skor med stålhättor??En ska väl behöva få krosskador först.

Mat lagade Bosse åt oss nere i Edane.Eftersom jag inte orkade äta upp så frågade jag efter en kartong och fick då till svar: "Du behöver ingen kartong,jag ser ju att du har fickor"
Han är rolig den mannen.

Hämtade vedkapan i Byn och sista 100m gav lyftarmarna upp så Mattias släääääpade maskinen sista vägen hem,och nu skulle han nog laga detta på traktorn.

Mina favoriter har såklart vart med mej ute i dag.Men jag tror minsann att Snidde hellre hade stannat inne:)Med Häddan gick det bra:)Han ska rakas och badas nu så är han redo för våren:)

På lördag bär det äntligen av upp till lilla Sohlstrålen❤Saknar henne nåt så fruktansvärt....

Dagens tack går till mej själv!Söh dukti ja va som kapade ved så jag höll på å slö ihjal mäjj:)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar