torsdag 16 januari 2014

Varför är jag inte förvånad?

Kom till sjukhuset till slut efter att ha snubblat över rastlösa katter,skottat fram bilen och tappat ena vindrutetorkarbladet på bilen.Väl där får jag information om att jag har förhöja levervärden och jag uttrycker mej väldigt märkligt."Mäh!Jag har ju inte vart full på flera månader!"
Då fick jag information om att det kan bero på annan sjukdom och läkemedel...
Hon tog tempen och frågade om jag tagit alvedon idag och frågade hur jag mådde.Berättade då att jag tagit min dos alvedon på 1,2 g känt mej lite "svajig",andfådd och trött men att jag trodde det berodde på att jag börjat utbildningen.
Tydligen hade jag 37,7 i temp och skulle åka direkt hem och lägga mej,även vara hemma från utbildningen...
Lyssna på kroppen och vila.Det som jag är sämst på...Men jag åkte väl hem och mailade läraren,fick uppgifter som ska göras under helgen och då ringde mobilen.Sohlstrålen kommer i morgon och stannar tills på onsdag,så någon vila blev det inte och heller inget firade av Martin på lördag.Men jag har tänkt och åka in och käka med folket och ev bowla lite.Beror på i vilket skick den lilla är.Hon är förskyld som attan:( 
Så kan det bli ibland.Givetvis är jag grymt besviken på att jag inte fick mina mediciner,men det kan vara farligt och få i sej dom när man har nåt annat i kroppen.Dom sänker ju immunförsvaret så det är såklart viktigt att proverna är bra.Ska lämna nya på onsdag och sen får jag väl en ny tid.Hoppas det inte blir under min praktik,vill inte börja med frånvaro.Nu ska jag kolla in lite kort på skyltfönster som mina vänner vart snälla och skickat,fler är på ingång:)Tack Nadja och Martin för att ni tog er tid att hjälpa sjuklingen som inte känner sej direkt sjuk,bara lite svajig och andfådd:)Detta går nog över snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar