lördag 18 januari 2014

Rolig årstid...

Nu kom visst vintern och snön.Lagom många minusgrader för att blir sugen på att gå ut.Sen är den lilla här och då vill man ju att hon ska ha så roligt som möjligt.Hon är ju förskyld och får då genast kortare stubin och det räcker med nåt pyttepytteproblem så blir hon så ledsen.Precis som alla andra som är sjuka.Det är jobbigt och vara sjuk helt enkelt.Man försöker då göra det så bra som möjligt.Vi skulle gå ut och "vädra" oss lite en sväng på förmiddan när hon var feberfri.Hon gillar och ta en tur med kärran och kolla in grannarnas hästar,ankor och hundar.På med alla dessa kläder.Strumpbyxor,byxor,raggsockar,halskragen,mössa,vantar,tröjor,overall och skor.Sen skulle tanten slänga på sej ungefär detsamma i rasande fart för att den lilla inte ska bli för varm innan det bär av ut.Precis när man tar i dörrhandtaget så säjer hon det där som man INTE vill höra....
"Usch!Blä!Bajs!" Dom kom nog den grövsta suck jag åstadkommit sen sist.Bara att klä av,tvätta,byta blöja och börja klä på igen:)
Men så är det med dom små liven.
När hon sov middag så passade jag på att göra klart min hemuppgift.Hoppas jag gjorde rätt.Det är så svårt i början!!!Och jag har ju en förmåga att tänka för mycket.Kommer på ett svar,sen börjar jag tveka,tänka för mycket och sen vet jag knappt svaret på 1+1.Och jag var tydligen inte ensam om det i våran släkt:)
Jag får lov att säja till er som pluggar på distans att ni är vääääldigt duktiga!Jag känner att jag behöver en lärare och gå igenom med,klasskompisar och bolla saker med och sen tror jag inte jag har karaktär nog att plugga så.Blir lätt att man gör något helt annat.
Nu får det bli lite tv,Sohlstrålen vaknade 06.23 så det är väl bäst och sova ifall hon ska vakna lika tidigt i morgon igen
    

    Alltid på "farta" Med "Njönjös"skor
    

    Jorå,ätandet har gått alldeles strålande
    några jäddra termobyxor från förra 
    vintern funkade inte så bra i år....

    Just det här stället är så vackert,
    alla årstider.Man kan stå och titta 
    hur länge som helst

    Alltid redo!

   När en del saker träffat Sohlstrålen 
   blir dom sej aldrig mer likt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar