torsdag 30 november 2017

Nackspärr

Nackspärr, inte speciellt trevligt. Vet heller inte varför den dök upp. Red i tisdags på Time, hon ville inte galoppera så jag fick slita rätt hårt för att få fart på na. Kan ha gjort någon rörelse som gjorde att nacken blev ond. Sen i går hade jag också ont, men gav mig envist i väg på morgonens ridlektion och tänkte att det skulle "släppa" om jag rörde mig lite.
Det blev bättre, men sen på eftermiddagen vart det värre ont och igår kväll kunde jag inte röra på huvudet. Natten har inte varit rolig. Var inne och pratade med min nya chef om min situation, sjukdom och vad jag klarar och inte klarar. Hon bemötte mig på ett bra sätt och det verkade som om hon inte ville att jag skulle gå ner i tid. Hon verkade även förstående när det gällde min sjukdom och jag känner att jag är sliten nu och orkar inte hänga på i samma tempo som jag brukar.

Har denna skumma huvudvärk som sitter och trycker bak i skallen, ögonmigränen och tröttheten. Måste lyssna på detta känner jag. Får se vad som erbjuds när hon är klar med schemat. Jag har ju faktiskt förmånen att ha två andra val. Antingen gå hem och vila upp mig och ta hjälp av Försäkringskassan ett tag eller återgå till timanställd och där kunna bestämma när och hur jag vill jobba.
När jag pratade med Försäkringskassan var de väldigt tydliga...Säg upp dej, hemvården är för tung för dej. Och det har de väldigt rätt i. Det är tungt fysiskt och stressen är hemsk. Men när man väl har tiden att jobba så är det så himla roligt!Jag gillar folk. Fast man kanske kan hitta ett jobb som är mindre slitigt. Det har de rätt i. Och de vet väl vilka arbetsgruppen som ramlar in i en sjukskrivning.
Jag sjukskrev mig i dag, känns jobbigt att göra det, men kan man inte vrida på skallen ska man inte köra bil. Har man ont ska man inte jobba. Blir även arg på mig själv att jag inte bara kan sjukskriva mig och inte ha ångest för det.

I dag blev pöjjkeras klätterställning hämtad.Tack för det Niklas och Sara
BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar