fredag 10 november 2017

Oooo och privatlektion

I går var jag på ett rätt uselt humör. Antagligen pga av vad som komma skall och härja i en vecka..
Men då ringde Maria och tjatade med mig en stund och då blev jag genast på bättre humör.
Åkte i väg till stallet och sadlade Lomeda. Ut i manegen och fick titta lite på Kajsa och wizja innan Kicki tog tag i mig och Lomeda.
Hon bröt verkligen ner allt i små, små delar som jag fick repetera och repetera. Helt underbart.Hon såg vart jag var svag och hjälpte mig att bli lite starkare på en del saker. Mycket fokus på vart och hur jag har mina händer. Rida med för långa tyglar, antar att det är för att jag ska sitsträna och ge f-n i att rida på hästens balans. Vi övade storlekar på volter och rida igenom på ett korrekt sätt.Fick minsann sätta Lomedas hovar i hennes fotspår.
Jag var lite nervös innan lektionen, men det tog hon ur mig direkt! Jag hade roligt, blev såklart arg på mig själv för att jag slarvar för att jag har bråttom, men jag är jättenöjd med lektionen.

I julklapp ska jag ge mig själv en lektion med Maria om hon har tid.
 När jag kom till jobbet så visade Karolina mig en video som barnen filmat när de åkte till skolan. De filmade resvägen och så kom det en älg och kutade över vägen. Usch!!! Men det gick bra med barnen, men antagligen inte med älgen och bilen. Det gick så fort att jag inte hann se älgen för än det smällt. Hemskt otrevligt, stackars barn.

Jag fick vara i stan i går och jobba. Det är också roligt, men jobbigt för huvudet. Vi har ca 80-85 människor som vi sköter. Då ska man komma i håg vart de bort, vad de heter, vart de har alla sina saker som vi behöver ha, matvanor, mediciner och viktigast av allt..Vilka de är som personer och hur de vill att vi bemöter dem. Sen när man börjar 16 och har första besöket 16.10. Gick heller inte att ändra eller flytta på. Då börjar man i ett jäddra tempo och det vill liksom inte släppa taget om en för än man är klar för kvällen.

I morgon är det 16-22 as usual på en fredag. Men då är det inget före jobbet som jag behöver göra. Utan kan slappa hela dagen. Ska bli gött. Jag är som många andra jävligt novembertrött.
Bara att se framåt, har en del kul som väntar...



Saknar den här lilla briljanta dam 💖
Foto: Mamma eller pappa
BloggerImage




Snart drar det i hop sig.Mot värme, sol, bad och hejdlöst ätande. För den här gången ska jag väl slippa vara sjuk och orkeslös. Nu jädrar!!

BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar