onsdag 15 november 2017

Mot Stockholm och StoneSour

I morgon bär det av till Stockholm och se StoneSour.  Sen bär det av hem igen. Blir inte så mycket mer under dygnet då plånboken i stort sett är tom. Men konsert och en natt på hotell duger fint. Och hotellfrukost! Efter den ska jag nog gå upp och ligga framför tvn ända tills de kastar ut mig. Det är lyx för mig. Och det är inte svårt att vara still just nu.Kroppen är tydlig med att tala om att det hatar när graderna utomhus stiger och sjunker i ett hastigt tempo. Den här kylan är värst. Kall och fuktigt.

I dag är det den 15 november, så halva månaden är gjord. Detta är den värsta på hela året.

SwedenRock skojjar till det och släpper en massa bra band när man inte tänkt att åka. De släpper även band som man åker en massa mil för att se. Både StoneSour och Helloween dyker upp. Fattas bara att Foo Fighters blir klara, och A perfect circle. Vill gärna åka dit, men Göteborg, Oslo och sen ner till Sölvesborg...
Jaja, vi får se. Ska ju i väg den här helgen till Stockholm, nästa till Karlstad och den första helgen i december blir det Göteborg.
I januari bär det av till Gran Canaria med Mattias och februari är det dags för stölltrippen till Usa/Mexico.
Jag tjänar inte så mycket pengar på jobbet och har lovat mig själv att inte jobba så vansinnigt mycket.

Nu kan jag iallafall lägga renoveringen av hallen bakom mig. Skulle behöva ta tag i lite saker ute. Fixa ny ingång till uthuset, gräva framför huset och nere vid vedskjulet...Lägga nytt golv i vardagsrummet och fixa så det i köket blir lite varmare. Underbart att ha ett hus, men det gäller att hålla efter och byta ut lite saker eftersom. Då får man dra in på lite hårdrock..
Om man absolut måste...Om man inte kan lösa det på nåt sätt...Hehe..Panta flaskor.Behöver ju bara 5000:- så är SwedenRock i hamn😆

Jag är även ledig i dag.Vilken lyx!Ser på schemat att jag inte ska jobba för än den 21/11 tror jag.Märkligt.

Jag var och red i förmiddags. Valde Ginger. Han var tydlig med att han minsann inte kunde gå förbi trådarna när han skulle in. Fick be N och Kjell att gå före, då vågade han. Han har väl antagligen fått sig en smäll av elen.

Sen vet jag inte vad jag sysslade med, försökte styra åt vänster men han gick åt höger. Hade alldeles för lite fokus på honom så han skvatt för en solkatt och för lyften som står i ridhuset. Rodeo för ett par sekunder. Till slut fick jag väl till lite halvbra volter i galopp.Då vart jag yr i stället.
Man måste vara fokuserad precis hela tiden,där kan det brista för mig.Vips, så är jag någon annanstans och då får jag rida fort, i luften och tacka min lyckliga stjärna att jag slipper ligga på marken och äta spån. Skam den som ger sig!


Varför vi alltid har ett grusigt köksbord..
 BloggerImage

Gå fort tid!
BloggerImage




Kurs har man gått. Mer och göra, tänka på och ta ansvar för.
Inget extra på något sätt för det. Allt ska göras ändå.
BloggerImage

PooosFrutten i den tropiska hettan i pannrummet.
BloggerImage

Den andra grillar sig på toalettgolvet
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar