lördag 18 november 2017

Hemma igen

Skönt att vara hemma igen. Helt klart är jag glad över att ha varit i Stockholm på konsert, men denna årstiden är inte min kropp så samarbetsvillig. Inte var plånboken det heller... Tåget var som vanligt försenat, så var även jag. Hade det inte varit det så hade jag antagligen missat det. Åkte ganska direkt ut till Globen och kollade runt lite i gallerian där.Hittade även ett lunchställe som jag åt på. De hade pannkaksbuffé i stället för kakor. Gissa om det var löjligt gott.Först en massa rödspätta, sen pannkakor med sylt och grädde.
Halv 5 var vi vid incheckningen och fick ställa oss i kö för meet and greet. Hon som jobbade där var nog på ett uselt humör, stod mest och skrek att vi skulle packa i hop oss så att alla skulle få plats i kön. Men va fan, det finns ju RÄTT mycket område att stå på där inne. Och det var förbjudet med lite allt möjligt och hit och dit. Hatar att bli behandlad som en dum ko på en för liten inhängnad.

Man fattar liksom att man inte får attackera banden, tjata om andra band, i detta fall Slipknot, att inte ta med sig Slipknotmerch till den här meet and greet, inga mobiler, inga väskor och inga kameror..
In kom vi och där var man säkert i en hel minut. Visste inte vad man skulle säga till dem, fråga eller nåt. Men de pratade och signerade fotot. Jag talade doc om för Corey att jag sagt till alla jag känner att han var min amerikanska make. Det var okej sa han. Det fick jag. Sen tyckte jag det var dags att gå ut. Då ropade han att vi skulle ta kort innan vi gick ut. Jag skulle ju iallafall få med mej ett bröllopsfoto. Han var som jag förväntat mig, social, full av energi och full i faAn. Lagom lång att krama och det var kul att få se dem på riktigt.

Förbandet som spelade var inte på någonstans bra i mitt tycke. Kan ha varit för att sångerskan verkade helt väck på droger, bara stod och drog i antingen mikrofonsladden eller sitt hår. I bland slog hon på stort och gned sig lite på sin gitarrist. Basisten och trummisen hade hon ingen kontakt med under hela spelningen.


StoneSour levererade däremot en massa energi, bra ljud och ljus. En bra setlist där det var blandat från gammalt till nytt. Vattenflaskorna yrde i vanlig ordning över publikhavet. Han är en jävel på att kasta ut dem. Sist vi såg Slipknot så kastade han en rakt ner till ljudteknikern som fångade den med en näve, skrattade och kastade tillbaka den upp på scenen.
Det som förvånade mig lite var att så få personer sett StoneSour live förut. De har funnits ett tag och jag tycker nog att det är lite tråkigt att de blir mer populära ju poppigare skivorna blir. Fast det är ju en smaksak. Jag gillar de första skivorna mer, de är hårdare. En del låtar på sista skivan måste jag bara hoppa över.

Innan tåget gick hann jag ner i Hötorgshallen och fick i mig en massa kyckling med vitlökssås. Sen eftersom det var ett tag kvar tills tåget skulle gå så knata jag in på bion som ligger på Hötorget och såg en film. Ballerinan och uppfinnaren hette den. Animerad barnfilm såklart! Kroppen ville inte gå på stan i det gråkalla vädret, så då blev det fika på bio i stället. Något av det bästa som finns. Natten har spenderats med två helt galna katter som haft rallytävlingar, tävlat om vem som kan skrika högst och klösa värst i sängen....Vet inte om det är deras sätt att fira att man kommit hem. Kl 4 tvingade Frutt mej ur sängen och ner i köket. Då skulle han ha mat
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar