torsdag 9 november 2017

Onsdag

Som vanligt var det bara att gå upp när klockan ringde. Ner och dricka kaffe och läsa tidning. Då ringde Kristine från Socialtjänsten och pratade lite runt ett uppdrag som jag kan få om jag är intresserad. Så vi får se, blir väl kallad till möte igen om någon vecka.

Jag har ju tyckt att det gått utför i med min ridning sen jag fick nya lärare...Tre är ganska mycket.Och de har ideér och övningar som jag inte har en aning om..
Bogen ska inåt och utåt, olika mått på volter och jag har ganska shitty ögonmått, "på öppna delen" ska ni göra detta, va fan! Har jag inte ens fått med mig vilken del som är öppen, hahaha!!! Men det är bara att fråga så får man svar.
Sen detta med att rida N och inte få ha stigbyglar, verkligen skönt och tryggt när man lättar 10-15 cm från sadeln. Som sagt massor att öva på. Sen hur jag sitter. Det måste jag också lägga ner tid på. Och de musklerna är ju inte direkt vana att arbeta.
Och att jag gör saker som jag inte ska,bromsar och driver på. Måste vara hur kul som helst för den häst jag sitter på. Red N och Time i går, i dag tog jag Baron igen.I morgon ska jag rida för Kicki.
Pratade lite med Christina om att jag tycker det går uselt när jag rider och att jag inte kan ta till mig vad de säger.Fattar inte detta.
Men det hade hon svar på. Först har jag min sjukdom, sen har jag varit väldigt sjuk en längre tid, inte kunnat rida som jag är van och då blir jag ringrostig och har inte riktgt samma ork. Då blir det så.
Kanske ska jag inte kräva så mycket av mig själv hela tiden. Kanske gjorde jag ett dåligt val när jag valde att ta 5 lektioner på en vecka. Men jag vill så gärna få tillbaka styrkan och kondisen igen..Fördelen med att ha tre lärare är att man antagligen kommer lära sig allt detta som man inte fattar nu, de plockar fram lite olika saker hos mig som i slutänden kompletterar min ridning.
Och i går fick jag höra att jag har mer inverkan när jag rider. Tack, sa jag och tänkte inverkan??Aha!I dag red jag i ställe för att åka häst...Hahaha!!

Fast jag tycker jag blivit mer "velig" och disträ på slutet. Glömsk så jag ibland blir rädd. Äter och sover som jag ska.Har inte för mycket att göra, försöker och inte stressa så mycket, taggat ner tempot på jobbet och ändå kan jag stå hemma hos en vårdtagare och bli skityr..Och ögonmigränen dyker upp ofta. Men det kanske är blodtrycket som skojar lite med mig.
Det är dock inte så roligt när man rider i galopp på en volt och denna yrsel dyker upp och får mig att tappa balansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar