måndag 13 november 2017

Sol!

Solen skiner och det är jättefint ute.Även svinkallt kunde jag konstatera när jag var och hämtade tidningen. Pöjjkera är också inne, de ligger i pannrummet och jäser.
Jag har varit ledig under helgen och det har varit rätt konstigt. Jag har varit och målat det sista i hallen i huset så nu ska den nog vara klar. Golvvärmen vart inkopplad i fredags. Det var väldigt bra detta. Kostade såklart betydligt mer än vad jag räknat med, men så är det när man börjar greja med sånt här.
Sista fakturan kommer väl nu i dagarna. Skulle tro att det blåst i väg ca 50.000:- på detta, men då är det med en ytterdörr till Mattias också.

Hittade en väldigt bra låtlista med Queen när jag var där nere. Hade glömt hur otroligt bra de faktiskt var/är..Gick sprättlätt att måla med den listan. Dök upp en del gamla minnen också. Var rätt gött och vara där, och min kattvän dök upp också.Han kom in och åt lite torrfoder, drog varvet och stack sen i väg igen. Han är så rolig.Rätt som det är så står han där och stirrar in. Och nu ser man honom när det är en annan ytterdörr.

Denna kroppen jag har är inte så pigg.Värk så jag blir galen.Man blir lika förvånad varje höst...Men jag har klarat mig länge i år. Ända till November. Bara att gilla läget och dra ner på tempot och prioritera vad man ska göra. Ville rida i dag, men jobbar såklart.Får vänta tills på onsdag.Då kan jag åka på morgonen.

I dag är det någon kurs på Anc, sen direkt till jobbet och fortsätta där. Vet inte ens vad det är för kurs, men det blir säkert bra.Och nu chef har vi också.Vi sa hej då till Maria i fredags. Jag är väldigt glad för hennes skull, men det är en stor förlust för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar