onsdag 22 november 2017

Cassura "Cajsa"

Hela dagen var jag rätt yr i kolan. Så fort jag vred på huvudet blev jag snörr och bakhuvudet värkte. Åkte på kursen och skulle egentligen och rida efteråt. Men jag var så trött och mådde inge bra så jag åkte direkt hem. Kändes gött att jag tog det beslutet och inte tvingade i väg mig pga min moral...
Jag åkte hem och tog det lugnt framför tvn i stället.

När klockan började närma sig halv 8 åkte jag till stan. Vi var inte så många som skulle rida, det är skönt. För mår man inte bra så är det gött. Anki kom och red igen för någon lektion som hon missat. Det var kul!!!
Hon blev tilldelad Ginger och jag Cajsa! CAJSA!!! Jag skrek nog rakt ut...Det är stallets raket som bara de duktiga får rida. Jag hade tänkt sätta mig på henne om 2-3 år typ när hon är med van att vara ridskolehäst och inte är så känslig. Men i går var tydligen den dagen..
Jag blev livrädd och Kicki var lika lugn och sa "det kommer gå bra".

Så mycket häst var det länge sedan jag satt på, vilken servo!Vilket drag, vad hon var framåt och sprang bakåt...Jag var så rädd så jag skakade, men vi tog oss igenom lektionen. Galoppen får vänta, hon är så rörlig under en så jag vill hitta balansen först på henne.Inte storma i väg och ställa till det.
Jag har tid. Men som sagt, vilken häst.Lär man sig henne så har man nog mycket rolig ridning framför sig.När jag träffade Maria i dag så sa hon att hon hört att jag ridit Cajsa och att det gått bra.
När jag väl slutat skaka och kom i håg att andas...Hahahaha!!!!

Så i dag växlade jag ner lite och hämtade Baron. Mina ben är som överkokta spaghetti för han ville då inte va så snabb i dag. Men han är duktig och trevlig. Jag gillar honom.Nu i väg på jobb 13-22. Det var ett tag sedan man var där.


Så här kände jag mig innan jag skulle rida Cajsa...
Litte torr i munnen och blanksvett.
BloggerImage





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar