tisdag 28 november 2017

förändringar på jobbet

Då var det dags.Ännu en förändring på jobbet. Allas scheman ska göras om IGEN! För nu ska vår nya chef införa 4-veckors schema.Jobb varannan helg, delade turer de helgen man jobbar. Antar att det är för att spara pengar. Jag är rädd för att det kommer kosta mer, att folk kommer bli sjuka.
Men nu är det hon som är chef så då får man anpassa sig efter det. Eller byta jobb, igen...

Jag får väl informera henne om min situation och hoppas på hennes goda vilja. Jag vet med all säkerhet att jobba delad tur varannan helg kommer inte fungera. Jobbar gärna helg, det är inget problem.
Förstår inte vad det är som händer inom vården. Det bara dras ned, och ska skyndas på.Pengar ska sparas och mer arbetsuppgifter får vi.

I går var jag och red, fick Victoria. Hon var väldigt trevlig att rida. Men jag blir spänd när jag rider ny häst. Vips så kan jag över huvudtaget inte sitta ner i trav, glömmer hur man gör en skänkelvikning osv. Varför fungerar huvudet så? Jag blir så arg. Sen när vi skulle galoppera så tyckte jag det gick som fan! Fast det kanske det inte gjorde. Jag hade bara en häst som går framåt och har lite driv.
Kändes som jag inte hade kontroll hela tiden, men Kicki hon säger att det går bra. Då väljer jag att tro på det, men såklart kämpa för att det ska gå bättre.

I dag är det kurs. Antar att det kommer bli en del prat nu när cheferna trycker på och ska spara pengar.Jag har ju en sjukersättning att falla tillbaka på, så utan inkomst blir jag ju inte. Men vad gör de andra. Ställer sig på interna och hoppas på förflyttning. Jag lider med de som har barn och är ensamma.
Just nu känns det som om det bara blir värre och värre. Väldigt tråkigt, för jag trivs med jobbet, arbetskompisarna och våra vårdtagare.Men det känns inte bra att de bara ändrar och gör som de vill med oss personal. Ingen frågar oss om vi har ideér för förbättringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar