tisdag 29 oktober 2013

Roliga besked

I går var ju Jennifer här och hälsade på❤️
Efter en stund dök även Bananen upp (Tobias).Riktigt kul och sitta och tjata lite.Man märker att dom kommer framåt i livet.Dom pluggar och tränar och grejar på,medans en annan står still och stampar på samma ställe.Det känns så i allafall.Sen märker man att nu har man mer tid över och då blir man rastlös...
Fast som alltid när man funderar så "pratar" man med ÄnglaFia och om hon kunde råda nu så skulle hon säja:"Om du tycker att du har för mycket tid och känner dej rastlös så hitt på nöe rå!"
"Däh finns säkert nöe som du kan greje mä,och det behöver du!Aktivera hövve ditt,du kommer bli stölli annars"

Så jag ringde Försäkringskassan och förklarade att jag min livssituation ändrat sej och att jag helt enkelt vill änga min tid på nåt vettigt.Och vet ni va hon sa?!
Att om jag vill studera så är det fritt fram.Behöver inte ens anmäla till Försäkringskassan!
Kan även jobba så jag kan tjäna lite drygt 40.000:- extra om året!Och det tackar jag ju inte nej till,denna sjukpension jag har är att sämre än kass.Självklart är jag tacksam att jag får ersättning,men nog vore det gött och få in lite extra:)
Jag vart skitglad rent ut sagt!Jag har ju alltid pysslat med nåt förut,ellas matcafé,Hellcat,Moster Brun och järnvägskiosken,så man har ju haft nåt och gjort,sen har man ju vart hemmafru i ett hus och det är ju också lite pyssel.Men nu har jag inga bollar i luften,och det är tråkigt.Jag vill göra nåt för mej nu!Men det är ju så svårt och veta vad man ska göra/läsa.Kom gärna med ideér:)
Var ute på promenad i dag.Fia var inte så pigg så jag gick till Dottevik och hämtade hennes bil,på vägen dit träffade jag Lucas och Martina❤️Han är så söt den lille grabben!
Sen fick jag besök av ❤️som bjöd på kvällsmat och lampa till bilen❤️
Då ska man bara lista ut hur en byter dreten innan besiktningen nästa vecka:)




   
    Tänk att jag hade kvar dom här:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar