onsdag 19 februari 2014

Vilken jä--a dag!

Som jag kommer sova i natt...Tidsoptimisten inom mej bör nog utrotas inom det närmaste...Till och med jag blir trött på mej själv.Trodde att jag skulle hinna med och sova lite extra,äta frukost i lugn och ro,cykla en mil på sjukstugan,börja skissa ordentligt på min butik,gå igenom gårdagens uppgifter,äta och sitta hos Nadja och få håret klippt kl 12.30.Gick upp 8 och min plan sket sej totalt.Stess,stress och en jävla massa stress blev det bara..Sen när jag kom tillbaka till skolan så ringer Mattias och grönner på vad jag ska göra resten av dagen,och jag svarar ju såklart att det är lektion till halv 4.Då säjer han att han är på sjukhuset och har skurit av sej en bit av tummen och frågar han om jag kan komma.
Så det var bara och vända i dörren och springa till bilen.Och förr kunde jag "tygla" mej,hamnade nån på sjukhuset så var jag alltid lugn och sansad.Alltid positiv och säker på att allt ordnar sej,allt kommer bli bra.Men efter Ähhva så kan jag inte det.I allafall inte förns jag kommit dit,läst av läget och fått konstaterat att allt kommer ordna sej.Allt blir bara jättejobbigt och jag blir livrädd.Och när jag blir livrädd så skäller jag och blir arg.Men det är så jobbigt och se nån man tycker om ligga och ha ont,och inget kan man göra.
Men allt gick ju så bra som det kunde.Tummen sitter kvar:)Bara det är ju ett plus.Och den kommer kanske se lite konstig ut,men den är kvar:) Jessica hade varit snäll och kopierat sina anteckningar så jag kan gå igenom det jag missade i eftermiddags,kanon!Tack Jessica!
I går när jag pratade med Jennifer så berättade hon att Smulan #2 hade kommit hem till mormor Britt med 4 möss.Mormor Britt hade dansat på verandan när katten kom med sina byten,och inte var nån glädjedans precis.Jag skrattade och tyckte detta var sköjj och att Smulan #2 var duktig,men somliga straffar Gud...Skrattar bäst som skrattar sist.Runt 1 i natt satt Vincent i sovrummet med en sorkjävel i truten och morrade och fräste om vartannat.Då dansade nästan jag med,i sängen.Så kan det gå.Läkaren med det roliga namnet ringde i dag.Hon hade fått svar på märkena som dom tog bort,och givetvis måste jag dit igen och skära ännu mer.Säkerhetsmarginal.Om jag nu ska ta några mer så ska jag banne mej be dom skära ordentligt direkt.Jag tror att hon var från Italien för när hon frågade om jag förstått allt hon sa så utbrast hon några ord som lät som italienska.Rolig tjej,läkare som är sånna uppskattas:)Tack Nadja för klippningen!Jag är skitnöjd,som vanligt❤️



     Ser ut som lille Vincent❤️
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar