torsdag 20 februari 2014

En sväng på stan

Förmiddagen satt man på baken i lektionssalen,men precis när man började bli trött så fick vi reda på att vi skulle ut på stan och göra fältuppgifter!Tjoho!!!Ut i luften en sväng:)
Vi skulle ut i 5 butiker och kolla lite saker.Se bild.
Och jag måste säja att som vi lärt oss att vi ska bemöta kunder i butikerna,har nog inte en del i Arvika lärt sej…
I en del affärer sa dom inte ens hej. I andra hade dom fullt upp med annat som att dammsuga,rota i papper,prata i telefon samt diskutera vad som hänt under helgen med någon annan i personalen.Detta hoppas jag bara var en ren slump,att jag råkade välja 5 butiker som just i dag inte var på hugget och att jag kan gå dit en annan dag och få ett annat bemötande.Vi ska göra detta i Karlstad också.Men jag hade trevligt sällskap under dagen i allafall.Väldigt kul och vara tillsammans med nån som är lika snabb och rapp i käften som en annan,som fattar ironi och får en och skratta.Kommer bli tråkigt när utbildningen är slut,för en del tycker man faktiskt väldigt mycket om.
På måndag bär det av ut på praktik igen.Två veckor på Kappahl och det ska bli så kul!!!Nu är jag ännu mer pepp än första omgången.Fast när jag såg uppgifterna vi ska göra så vart jag jämt svett!!Hur ska jag klara det?!!Eller använder han bara svåra ord så jag inte riktigt förstår frågeställningen och blir rädd??Jag ska ge mej i kast med dom så fort jag börjar praktiken och blir jag "grönnrik" så får jag ringa och fråga.Han är ju min lärare så då får han banne mej förklara så jag förstår:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar