onsdag 12 februari 2014

Ännu ett ärr...

Klockan ringde 06.20,jag är verkligen ingen morgonmänniska så jag tyckte så synd om mej själv.Jag önskar verkligen att jag vore morgonpigg!Eftersom jag skulle på hudmottagningen så skulle jag åka samåk.Då måste jag gå ut till 61:an och har två katter...Men jag tog en näve godis och kastade upp på övervåningen och gick det fortaste jag kunde nerför vägen och hoppades att dom inte skulle hinna se mej.Dom vill tyvärr följa efter...
Det gick bra:)När bussen väl rullade in mot sjukhuset så känner man den där klumpen i magen och smärtan i bröstet.Även fast det snart gått två år sen hon dog så känns det som det precis har hänt när jag kliver in där.Lukten,människorna,ljudet allt påminner om när hon dog.När jag väl får träffa läkaren så beslutas att två födelsemärken ska skäras bort och skickas på analys.Dom trodde inte det var malignt,men eftersom jag haft en tumör tidigare så ville dom ta dom.Men när dom skulle sätta bedövningen så var jag så spänd i muskeln så när hon skulle spruta i vätskan så lossnade kanylen från sprutan och all vätska sprutade ut på ryggen.Dom trodde såklart att jag var livrädd och spänd för att jag skulle opereras,men jag förklarade vad som hänt den där aprildagen 2012 och att jag mådde dåligt över att va på sjukhuset,för att då sköljer alla minnen över en,så då förstog dom och hjälpte mej att slappna av.Så nu ligger jag här i sängen med 8 stygn och gnäller!Det är inte speciellt skönt och ligga på,det drar och stretar och gör ont!Och sen är jag arg.Arg för att man inte kan träffa en läkare utan att dom ska hitta nåt.Arg för att jag nog inte kommer få medicin nästa vecka,den är ju immunförsvarsänkande så har man sår eller är det minsta sjuk så blir man utan.Då blir det ett avbrott där.Arg för att det kommer bli jobbig och röra sej dom närmaste dagarna..Men nu är märkena borta iallafall.Och denna bil då??Jo,endast 6600:- kostade det kalaset...
Men eftersom jag är så arg i dag så blir säkert morgondagen bättre.Jag har kul på utbildningen,dom i klassen är bra.En tjej hon får sånna roliga skrattanfall ibland,och hon kan verkligen inte sluta:)Hon försöker,men så bryter hon i hop igen:)Det är så jäddra sköjj,för då kan man stirra på henne och vifta i ögonbrynen eller nåt och då barker det igen.Underbart!Jo,nu är det bestämt.I morgon blir en bra dag!


    En kall,blöt och mörk start på dagen


    Ligg här och vänta sa dom,nope!
    Det gick minsann inte...


   

   En "bli glad bild"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar