tisdag 18 februari 2014

Skola,sjuk och försöka att se en film...

Dagen startade så bra.Kom upp i tid,var inte så stel så jag åkte upp till sjukhuset och cyklade lite.

Skoldagen rullade på men framåt lunch gick det inte längre.Fick be en klasskamrat om en alvedon och sen fick jag åka hem.Huvudvärken från helvete var på besök och kroppen började göra ont.Skitväder på ingång tänkte jag och åkte förbi palmviken och hyrde film och köpte godis.Ner i sängen med katten och godiset och började se filmen.Men såklart 20 minuter innan den var slut så låser den sej,filmen hoppar typ 10 sekunder framåt,hackar och så blir bilden still igen!!!FaAn!!!!Så nära har det nog aldrig vart att jag slängt ut dvd:n förut.Så irriterande...Men då såg jag på Jills veranda i stället.Där valde Marit Bergman en låt och det var verkligen en sån låt som får en och gråta,precis som hon sa.Låten var gjord av The Carter Family tror jag och hette 
"Will the cirkel be unbroken" och en vers slog som en påk rätt igenom hjärtat


"I followed close beside her
Tried to hold up and be brave
But I could not hide my sorrow
When they laid her in the grave"

Jag riktigt hörde mina fötter mot den blöta asfalten och lukten av regn när jag gick mot gravplats nr4 den 4 september 2012.Arm  i arm med hennes mamma som bar urnan.Hur jag hängde hennes del av brythjärtat på urnan och pussade den innan vi försiktigt sänkte den i marken.Tänk att en countrylåt från början av 1900-talet kunde ta fram så starka minnen…

Jills veranda måste jag säja är ett väldigt bra program.Synd bara att det går samtidigt som Mia på Grötö.Många väljer nog Mia,fast Jill är helt otrolig.Hoppas det kommer fler säsonger.Jill besitter så mycket kompetens på så många områden.Och så är hon skitsnygg!
Käre Bapis sa att det är "dreeetväääär" på ingång,på fredag dyker det upp i Värmland.Den dagen ska vi till Karlstad och göra fältuppgifter.Men är det skitväglag så stannar jag hemma och kör uppgiften i Arvika på lördag.Hatar halka!

Nu får det bli lite kvällsmat och sen försöka sova.Fast jag är så trött på och ligga i denna sängen!!!Har legat här sen 16...Men i bland är vila enda alternativet,fast man inte vill.Detta med att inte kunna styra över sin kropp är ingen lätt sak när man har kontrollbehov och vill men inte kan:)Men i morgon blir bättre.Det är väl säkert vädret som är på ingång som ställde till det i dag,så då brukar det lätta dagen efter


    Tyckte denna såg så go ut❤️


    Comforteating...Ost,ost,godis och en 
    å annan grönsak:)

1 kommentar: