måndag 10 februari 2014

Shciiiiiiitpil...

Då var överaskningarnas tid här igen.Började med att LittleB dök upp på fredagkväll.Jag somnade ju såklart,orkade inte ens hålla mej vaken tills han kom.Jäddra sjukdom!Lördagmorgon käkade vi frukost och sen drog dom till Arvika.Jag gick och väntade på Jennifer,Tobias och David för vi skulle planera lite inför resan.Det blev inte bara planering utan vi köpte varsin flygbiljett och bokade ett hus i Hollywood Hills.
Telefon ringde och det var LittleB som snabbt sa: Öh hej,jag har krockat bilen.Jag trodde ju såklart att han skämtade,men han hade blivit påkörd av någon äldre herre inne i centrala Arvika.
Men allt hade gått bra med dom och jag har ju en 960 som stått avställt i flera månader så vi fixa till den så han tog sej hem på söndagen.
Så i dag måndag skulle jag lämna in min andra bil hos Larsa på el och motor eftersom den varit lite ryckig i gången och vart lite svårstartad.Den uppförde sej ju lite märkligt för ett tag sen och Mattias trodde det var bristen på bensin som var problemet,tjohej vilken huvudvärk jag fick när dom meddelade att det var skit i spridarna och att dom behövde rengöras,att detta gjort så det runnit bensin rätt ner i oljan och att dom var tvungen och byta den och filter.Sen när jag skulle hämta bilen så hade dom provkört och då blev det tätt direkt igen så nu måste det bytas spridare och dom måste göra rent lite grundligare....
Jorå,en får va glad om räkningen hamnar under 10.000:-.
Ingen bil fick jag med hem iaf,så nu blir det buss i morgonbitti.Jag kan iallafall vinka farväl till SwedenRock 2014 för dom pengarna ryker nu och säkerligen blir det nåt mer som får stryka på foten innan jag kommit i kapp efter den här smällen.Får väl hoppas att bilen går som den ska efter detta iallafall.Kan ju liksom inte åka med en bil som inte startar ibland och så får en väl vara glad att inte hela motorn skar och att den var billig i inköp.Det kommer bli en fattig sommar i år.

1 kommentar:

  1. Gråter en tår om det blir att du inte blir med oss på sweden rock. men förstår ifall det blir så. //Martin

    SvaraRadera