onsdag 25 oktober 2017

Snö?

I söndags var jag inte så pigg. Värk och väldigt trött.Nästan så jag trodde att det skulle komma snö i går.Men ingen snö kom.Börjar få känning i halsen, många är lite halvkassa på jobbet och där knör vi ju på små ytor och med mobiler och datorer.

Äntligen börjar jag bli piggare och i går var jag ledig.Då åkte jag upp till Ähhva och höstplanterade lite. Det är jobbigt att vara där, men ändå känns det bra när det är gjort. Speciellt när man får göra lite fint. Det är väl denna allhelgonahelgen snart.Hoppas jag får jobba. Upp dit tänker jag inte åka, det är för jobbigt.Visst det är väldigt fint med alla ljus och fina gravar, men det river upp så mycket. Och nu ska det väl vara okej inför den helgen. En lyckta måste jag köpa, den jag köpte först var trasig så den är slängd.

Det är nu full fart på Frutt! Han är sig likt igen.Det är jag väldigt tacksam för!Och än protesterar de inte över att vara instängda på nätterna.Härligt.Då vet jag vart de är den stunden.Det har inte varit några problem att få i katten medicin.Bara att ropa och tala om att det är medicin, så kommer han som en skott, sätter sig och slickar i sig det.
Tänkte om det var nåt som smakade gott, så jag erbjöd Snidde lite.Han skuttade baklänges och stirrade på mig som om jag skulle vara dum i huvudet.

I dag är det kurs igen.Det ska bli roligt och se vad hon har för planer i dag.Sen full fart till ARK och hoppas att man hinner gå med på lektionen.Jag var och skulle titta på Hanna i går.Det stod ett gäng ungar och lyssnade på Christina och jag såg ingen Hanna.Till slut fick jag fråga om hon inte kommit...
Då hör jag en Hanna säga "Men Ellis, jag står ju  här..." Dåligt..
Men de såg ju likadana ut hela gänget med ridhjälmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar