torsdag 5 oktober 2017

Ronja igen..

I går kom Emelie hit och hängde med mig till stallet. Det var otroligt skönt.Hon ville gärna hjälpa mig, så hon bar sadeln fram och tillbaka och hjälpte mig när Ronja skulle tillbaka ut i hagen. Jag sa till Maria att jag vart så glad över Ronja, så jag förstod att jag skulle få välja en annan häst. Men hon sa att jag fick gå ut och ta vilken häst jag ville.
Det är jädrigt jobbigt och rida, men det tar bort den där "hjälp,tänk om jag inte orkarångesten"
Man blir så uppslukad av det man ska göra direkt när hästen tar sitt första steg. Underbart.

Efter lektionen åkte vi och handlade lite. Gjorde mat och sov sedan i två timmar.
Fast en sak som är bra när man är hemma, är att man hinner ringa runt lite och prata med människor man vill prata med men inte alltid hinner.
Och vattna dessa stackars blommor som jag köper och sedan glömmer bort.
I morgon ska jag åka och hälsa på Lexie och Martin.Har inte sett Lexie sedan i juli tror jag. Det är länge det.Jösses vilken träningsvärk jag har... Fan, tappade jag allt vad muskler heter nu när jag var sjuk?
Innan detta kunde jag utan svårigheter rida tre gånger i veckan OCH jobba... Men jag ska ta tillbaka varenda muskel så dä så!

I dag ska Anki rida.Jag tänker åka dit och titta på, fast det vet hon inte. Måste göra nåt så dagarna går och måndag kommer. Jobbigt detta när man är hemma och är halvkass. Då orkar man ändå bli rastlös och uttråkad. Sen kommer det sura, man orkar inte riktigt göra nåt heller..

Fick reda på att vi ska på after work den 27 oktober (tror jag det var) den ska jag nog hänga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar