tisdag 3 oktober 2017

Ronja

Efter många om och men åkte jag i väg till stallet. Förklarade för Christina att jag var i rätt uselt skick med kondis och muskler,men att jag gärna ville prova om jag orkade.
Gick sedan ner till Ronja och tjatade lite. Sen skulle det väljas häst och när det var min tur så säger människan : " Gå och ta henne du." Jag vart så jäddra glad så jag skickade en slängkyss igenom denna luckan och dansade mig igenom stallgången och in till Ronja.
Ronja har jobbat länge på stallet. Hon lever sitt liv i lite "sus och dus" nu. Hon är inte med på så många lektioner och har en del handikappridning. Så de brukar "spara" henne till sånt. Så jag förstår att Christina var väldigt snäll och omtänksam i dag. Och för att tacka henne så red jag så bra jag kunde. Hade inte "hövve unner armen" som Maria så ödmjukt uttrycker sig ibland💜

Jag försökte fokusera hela lektion. Fast nu märker man att man rider i olika grupper och med olika lärare. Inte på något negativt sätt, ett bra sätt.För det mesta är min hjärna och tankar som majs i en het kastrull med smör. Och är tankarna på fler ställen än på ridlektionen, då blir det inte rätt.Men i dag gick det att fokusera rätt bra. Fast herregud vad det var jobbigt. Svetten rann och hjärtat slog. Fort går det att förlora kondis och muskelmassa.

Men nu tänker jag göra allt för att ta det tillbaka. Har ätit som en tokigt och delat en dosett med multivitaminer och annat gött för att hjälpa kroppen. Dricker denna järndrycken och vilar, rör på mig och försöker göra det som är roligt i ett jämt tempo.Jag tycker jag blir lite piggare.Och så klart blir jag det. Jag har ju sett crpn och annat gött som glädjer mig. Resten förstår jag inte, så det får jag vänta med tills Ingmarie eller Riho kollar och informerar om läget.

IVO har skickat en bekräftelse på att det tagit emot min anmälan och Pernilla från patientnämnden har mailat om att det börjat arbeta med ärendet. Så nu hoppas jag att jag klarar att inte vara så förbannad och besviken på det som hänt.Utan kan släppa och gå vidare.Nu har inte jag varit med om något riktigt allvarligt, men man kan inte bara vara tyst när det blir fel. Om inte annat så markerar jag och "skriker" för de som inte orkar.
Nu dusch och faktiskt tror jag att jag kommer somna. I morgon är det en ny dag!
BloggerImage


När man köper en t-shirt till någon
som tydligen blir väldigt glad❤️
BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar