fredag 20 oktober 2017

Helgjobb

Jobbar helgen.Det är inget som stör mig.Men den delade turen jag har i dag kan jag inte nog uttrycka min avsky mot. Hur kan det vara normalt att gå till jobbet två gånger på en dag? Hur kan de kalla att man har "rast" de få timmar man är ledig mitt på dagen? Man gör två arbetspass på en dag.Vidrigt tycker jag.Sen att de inte kan få i hop personal så dagen blir täckt? Märkligt...Det fungerar ju på veckorna? Gahhh!!!
Att jag dessutom varit vaken sen 03.00 i natt med värk kommer ju inte direkt förgylla dagen...
Även att jag jobbar varannan helg i stället för var tredje borde göra att jag slipper denna turen. Så var det sagt, men det ändrade visst någon på efter vägen..För jag är inte bitter.


Frutten börjar repa sig. Jag vart så glad när han kom in i går morse och gallskrek och hoppade upp i sängen och tittade på mig med sina stora ögon💜 Han får gå ut en stund, sen blir han instängd ett par timmar så han vilar. På nätterna har han sovit som en stock i min säng och inte visat några tecken på att vilja gå ut.Det underlättar. Den andre tjocksmocken har härjat sen 4, men honom orkar jag inte gå upp och släppa ut. För han är ute i 5 minuter sen kommer han in igen. Som jag hoppas att klockan kommer gå fort till 13.Då ska jag hem och sova. Martin är i Oslo, hoppas de har roligt. Snart är det min tur att komma i väg och se Danko och StoneSour. Biggan vill inte att jag åker hemifrån mer, utan stannar hemma. Detta för att jag antingen slår mig eller blir dretsjuk. Så har det ju faktiskt varit nu sista gångerna jag vart i väg. Alltså är sannolikheten större att jag slipper det nu.
Fick även en påminnelse att det nu är 4 månader kvar tills vi ska åka till Florida! Tiden går...Och jag har inte en spänn till fickpengar och en del större räkningar att betala.
Men det kanske löser sig.Resan och boendet är ju betalat och det är jag glad för. Hoppas jag blir ännu lite piggare så jag kan ställa mig i vikariebanken och få lite timmar gjorda på sjukhuset.



 BloggerImage BloggerImage




BloggerImage


Lull dej som får gå och lägga dig...
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar