måndag 2 oktober 2017

Sjukskriven en vecka till.

Jag har varit på läkarbesök och lämnat en massa prover. Ska även ta ytterligare prov för att få svart på vitt att bakterierna har lämnat kroppen. Detta mest för mig själv.Jag vet att de ska vara utläkta på ungefär en vecka. Men jag vill veta innan jag går bananas och drar till jobbet, pussar Ronja och pillar i Mattias mat. Åkte omedelbart efter läkarbesöket till hälsokostaffären och köpte en flaska med järn och probiotika tabletter. Nu är proverna lämnade så nu är jag fri att göra det jag vill.
Fick som förväntat ett bra möte med Riho. Han är guld den mannen. Jag var även upp till Ingmarie och gänget på medicinmottagningen med kort och blomma.
Jag är så tacksam för det de gjort och hur de har hjälp mig. Nu kan det bara bli bättre.

Jag åkte vidare till affären och sedan till jobbet och pratade med dem och chefen. Fick då träffa min nya chef. Sannerligen hade hon ett fast handslag. Var riktigt roligt att åka inom och träffa alla. Och så fick jag lämna läkarintyget direkt, tänkte vara duktig och lämna in ob-lappen eftersom det är oktober nu. Den åkte visst med hem den...Vimsig!
Hem och hjälpte Mattias med det sista så vi fick mat, ringde Milena och sen somnade jag visst i soffan. Vaknade nyss. Så kan det gå.

I morgon ska jag försöka ta mig upp på en häst. Kan låta väldigt konstigt.Men jag måste börja röra mig och använda huvudet, få nåt att göra och 45 minuters fokus är nog kanske lite mycket.Men jag har pratat med Maria (ridläraren) och jag får köra "åt sidan" när och om jag behöver vila.

BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar