onsdag 18 oktober 2017

Sjukstuga igen!

Då var det dags igen.. Tyckte Frutt var lite hängig när jag kom hem från bion, men trodde det var för att vi brukar gå och lägga oss vid den tiden.Att han helt enkelt var trött.
I går låg han och sov i pannrummet hela förmiddagen, men runt lunch gick Mattias och hämtade honom och la honom hos mig i soffan. Då brukar han hoppa i väg och bli full i bus. I går bara la han sig ned. Då fattade jag att han var dålig. Själv är jag ju inte så pigg, så jag skulle till VC 13.20.
Gick och hämtade termometern och den gick upp till 39.9.
Ringde akut och de ville ha in honom direkt. Då blev det mycket... Jag skulle till VC, katten till veterinären, kursen började 14 och ridlektion 16.
Lämnade Frutt och åkte till VC och lämnade prover. Fick antibiotika mot en uvi, skrev till Mari att det inte blir någon kurs och åkte till Frutt.
Det var så hemskt att sitta där i det rummet och titta på denna lille herre som annars brukar röja rätt ordentligt i buren. Nu sov han bara. I rummet stod en kartong med näsdukar och en annan dörr ut.
Direkt tänkte jag att nu har han njursvikt och är döende. Fast det var inte vad veterinären sa.

Han hade höga infektionsvärden, han var rakad på 4 ben då han inte var så lätt att ta blodprov på. Han went bananas när de försökte.Tillslut hade de fått tagit i halsen, det gick han med på.Jag blev så glad att han varit som en tokig! Så vi fick åka hem med medicin till honom med och komma tillbaka om han inte blev bättre om ett par dagar. Hon visste inte vad det var för infektion, men det var inte helt ovanligt att utekatter kom in i detta skick. Kan va en dålig fågel han ätit. Så nu har bägge gjort det.

Han är lite piggare i dag, samt arg för att han inte får gå ut. Vi har sovit på olika ställen i huset. Jag har följt efter honom och lagt mig där han lagt sig. Jag vill ha lite koll helt enkelt. Nu ska jag åka och rida, hem och fixa mat och sedan till jobbet.Får väl se hur det ser ut sen när jag kommer hem och haft två utekatter instängda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar