fredag 25 augusti 2017

Veligt!

I går var jag på sjukhuset och jobbade. Avdelningen ska heta 79. Nu är alla "blandade" både patienter och personal. Det var roligt för mig som vikarie att ha både kirurg och medicinpatienter. Jag vill ju få in så mycket som det går i hövve. Men det är nog inte så jäddra roligt för sköterskor och andra undersköterskor som varit på samma avdelning länge och trivts på sitt jobb.

Men vi får väl hoppas att allt löser sig till det bästa.
Jag fick iallafall åt pipsvängen för mycket i lön av en av mina arbetsgivare. Jag som är så jäddra ärlig ringde så klart och frågade om det blivit något fel. Det hade det. Jag hade fått en annan människas lön insatt på mitt konto.

Hade jag inte ringt och sagt till hade pengarna varit mina. Den som inte fått lön hade med all säkerhet hört av sig och fått sin lön utbetalad. Men de hade ingen möjlighet att ta reda på att pengarna hamnat hos mig...Så de tackade så mycket.Och en pytteliten del av mig svor över att jag alltid ska vara så ärlig.Fast jag trodde ju såklart att de hade koll, att de sedan kunde ringt och ifrågasatt varför jag inte hört av mig och sen var jag rädd att aldrig få jobba mer där. Att ta någon annans pengar är stöld/bedrägeri och inte rätt även om man kommer undan med det. Så jag är ändå glad att jag ringde.

I dag ska jag hänga med Reneé till ett stall där det är islandshästar. Jag frågade om jag fick hänga med henne någon gång och i dag skulle det gå bra. Ska bli kul. Kunde inte rida i går för att jag jobbade, så det blir väl till att köra två lektioner på måndag i stället.

Klockan är efter 9 och Mattias sover än. Världen är upp och ner.Men han behöver sova.Fast han kommer var irriterad sen när han vaknar, det vet jag. Nej  nu får jag nog sätta fart.Annars får Reneé vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar