tisdag 15 augusti 2017

Dessa älgar..

Jobbade i går kväll. Såg en älg långt ute på ett gärde, var hemskt glad över detta. Jag är livrädd för älg och vill helst inte se dem alls. Ungefär som det är för en del med spindlar. Fick 10 minuter över och tänkte åka en annan väg till en av mina människor. Dålig idé. Efter någon kilometer så flög det ut en älg framför bilen. Så hade man gapat lite operatoner i Prästhög.

När vi slutade så tänkte jag minsann köra jädrigt sakta. Tur var väl det, för det dröjde då inte för än det stod en till i diket. Fast denna var snäll, han stod still så länge så jag i god tid fick stopp på bilen och han kunde knata över vägen och in i skogen.Fast det är svårt att se dem. De står där som nåt jävla spökdjur på nästan ett ton, sen bara flyger de fram och sen är de borta lika fort.Usch!!

Hann bort till Humlekil eller vad det heter.Där stod länsman och vinkade in mig.Som tur var hade jag körkortet med (har inte hänt på 3-4 år) och jag var inte ett dugg full. Louise åkte framför mig, men till henne sa de: "Men hej!Åk vidare du och ta hand om dina gamla".
Vad var skillnaden??? Henne vinkade de i väg, men jag fick minsann blåsa, och visa körkortet.

Det börjar dra i hop sig mot Barcelona och New York.Hoppas jag får en redigt bra lön i augusti, annars lär det bli budgetresor...
Sen kom jag ju på att vi ska på Metallica i maj! Va sköjj!!En kanske ska fixa nåt ställe att bo på nu, så man får tag på ett till vettigt pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar