tisdag 22 augusti 2017

Laura

I dag har jag varit och ridit. Kom en timme försent, mycket att hålla reda på nu.. Men jag fick hänga med gruppen efter. Även om de är nybörjare, så finns det faktiskt en del för mig att lära där med. Jag fick rida Laura. En trevlig dam som är skön att sitta på. Hon har lite humör ibland när man ställer lite krav,men i dag hade vi nog en bra dag.
Var på jobbet och hämtade det nya schemat. Jag kunde dra en lättnadens suck..Hoppas detta blir permanent nu..
Men jag vet att det fattas folk och att vi behöver mer personal.Fast än är inget ändrat så då kör vi på det.
Har haft en del dåligt samvete för mina pöjjker. Att man jobbar mycket och inte är med dom. Kommer inte ha en sekund dåligt samvete för dom i fortsättningen.
Har varit ledig i dag och de har bara sovit. Frutt vaknade och kom ner för trappen när jag kom från stallet runt 19.
"Ge mä mat å öppne dörra så jag kan gå ut" sa han... Snidde har varit rätt slitsam på nätterna nu. Ska bara stri och klappas på i ett. Jag vill sova. Då går han ut och mördar någon stackars sork och släpar in. Och då måste jag ju upp och uppmärksamma honom, annars äter han ju liken under min säng.
Det är underbart med djur...

Detta med att jag fick tillbaka Tivo var nog bra för mig. Nu spelar jag in massor på tv och tar det faktiskt lugnt ett par timmar om dagen. Jag vill inte vara helt kaputt när vi ska åka till Barcelona, så jag får nog börja varva ner lite nu.Detta är den värsta veckan på hela sommaren jobbmässigt. Men den ska gå! Jag har valt själv att ta på mig extrajobb så då får man ro fan i land!
Sen är jag glad för det när bilen kostade, tanden kostade och huset kommer kosta. Antagligen kommer det väl gå lite cash under resorna i september.. Så i väg mäh mä te jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar