torsdag 3 augusti 2017

Florida here we come!!

Denise och Sandra kom med glass, chokladsås och maränger. Sen började ett jäddra jobb med att få i hop boende, bil och flyg i del 2 i vår stöllresa till Florida.
Det tog längre tid än vad jag trodde. Efter 4 timmar så var hjärnan som sirap och även fast man skrivit allas passnr många gånger så kom man inte i håg en enda siffra.

Fast nu ska det vara klart. Vi förflyttar oss nåt kvarter i Orlando till ett hotell som heter "Orlando Entrance at Universal"
Där stannar vi under tiden vi går lös i parkera och ränner på shoppingmalls.

Sen bilar vi ner till Miami och tar in på ett hotell som heter "Deauville Beachresort". Ser rätt hyggligt ut och ligger nästan direkt på beachen. Blir inte så många nätter där innan det bär i väg med båten till Mexico.
När vi kommer tillbaka ska vi bo på ett hotell som heter "Collins", sen den den 4 eller 5:e mars,(kommer inte i håg nu) så boardar vi planet upp till New York och kylan...

Där ska vi stanna i 4 nätter på "Wyndham New Yorker". Det ska tydligen vara över 90.000kvm stort. Så jag larmar väl när jag ska hitta ut...Sen bär det av hem igen. Det kommer bli väldigt intensivt.Vi har inte tid för jetlag och "tröttisdagar" som man vet kommer dyka upp. Fast vi får hoppas att vi slipper detta. Fast jag ska nog ta en veckas semester när jag kommer hem och bara sova.
Detta kommer bli så jädra roligt!Mycket Harry Potter kommer det bli, för Denise älskar honom.Jag är nöjd bara jag får äta mat och va i solen.

Har jag otur kommer detta med bilen kosta lite drygt 20.000:-, har jag en jävla tur så kanske den rullar om ett par dagar. Vi får se. Jag är inte speciellt stressad. Det är en bil som är sönder och inte nåt värre. Och sen är det väl så att man får ta nåt extrapass på jobbet för att få i hop detta.
I kväll står 16-22 på schemat. Fick åka in extra mellan 18-22 i går.


Här är hotellet i New York
BloggerImage



Orlando
BloggerImage



Collins i Miami
BloggerImage



Deauville i Miami
BloggerImage


Orlando
BloggerImage


Hittade en diner brevid hotellet i NY.
Där ska jag äta frulle varje möra!
BloggerImage




I går blev jag bjuden på pizzabuffè! Och en stooor påse godis!
Fast jag undrar när jag ska hinna äta upp den. Får ta med den
till jobbet helt enkelt.
BloggerImage



Och där satt Fruttprutt i lingonskogen med hele rava...
Precis där jag brukar bre mina smörgåsar.Tack Frutt!
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar