måndag 14 augusti 2017

Nattjobb och sightseeing

Nu var sommarens sista timmar gjorda på Arvika sjukhus. Nu blir det bara jobb på jobbet ett tag. Har fått en del extra turer där så det får räcka. Natten var ganska lugn tills vi skulle börja med morgonarbetet. Då jädrar vaknade nog halva avdelningen och akuten ringde om att vi skulle hämta en ny patient. Så det blev en del som inte blev gjort pga av detta...
Gick upp vid 12 i går och ringde Mattias. Kände att det var lika bra att hitta på något så man orkade hålla sig vaken. Vi drog till Långserud och fikade på Esters café.

Där fanns allt. Goa smörgåsar, pajer, loppis, glass och katter. En åt upp all vaniljsås som var kvar. Tallriken såg helt diskad ut.Sen bar det av hem. Försökte se på Morran och Tobias, men den var för miserabel. Visst en del scener var så roliga så jag skrattade ut all dricka och godis. Fast till slut fick jag stänga av. Somnade vid sju och har sovit som en tok ända tills klockan var 9 i morse.

I kväll jobbar jag 16-22.Detta är den slitsammaste veckan på hela sommaren. 6 dagars jobb med en 7-16 och en delad tur.Bara äta, sova och jobba.Fast jag är glad att jag har den nu, så man har en chans att få i hop lite nya sparpengar. Bilen har svalt undan en del.

Träningsvärken efter ridningen förra veckan har äntligen släppt helt. På onsdag och torsdag är det dags igen.Och tur är väl det, för nog är det lite roligt
BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar