tisdag 8 augusti 2017

Anki 42

I går var jag på "igångsättningsläger" på stallet.Jag fick ta Ronja 💓
Det skulle borstas eftersom damen minsann hade göttat sig ordentligt i hagen... En sväng somnade hon. Underläppen blev såååååå lång och dreglet rann, hahaha.
Men sen som en blixt från en klar himmel skulle hon bara visa sina tänder och rumpa, så jag fick ränne runt i boxen och försöka tala förstånd med henne. Till slut vart jag irriterad och knöt upp henne.
Då gav hon sig. Kanske mår hon bättre när hon är uppbunden? Kanske krymper valmöjligheterna till vad man kan göra med en litten rödhårig tant från Furtan i boxen? Sen stod hon som vanligt och fluffade på mig med läpparna och när jag kom med sadeln, ja då lät det att i na och hon vart glad över att jag kom tillbaka sa Birgitta.

Men ridningen gick ganska bra. red för Christina och den här gången vart jag inte gråtfärdig fast hon är lite hård i rösten. Jag klarar tydligen inte det. Men hon sa att det går bättre och bättre. Sist jag red för henne då var det bara kaos och skit rent ut sagt. Nu gick det bättre. Hon ser mina svaga punkter på en grisblink. Att jag har svårt att tro på mig själv, att jag ibland ger Ronja möjligheten att bestämma vart vi ska och i vilket tempo.Att jag tänker rätt, men sen tvivlar och ger upp.

Efter lägret åkte jag till min vän Anki med blommor, chip och djungelvrål. Hon fyllde 42 år i går!
Hon hade inte en aning om att jag skulle komma, men jag tänkte att det vore roligt att åka dit med lite blommor och jag tror hon blev väldigt glad. Hanna och Ida gjorde ju såklart så man får skratta. Vi pratade lite runt detta med Barcelona, spanskan osv. Hanna hade en genial lösning på det.
"Mäh!Det är ju bara att prata saktare så förstår de ju" "Häääääääääjjjjjjj!" Ja, den ungen💓

Linda och Carl är i stan också. Hade varit guld om man hunnit träffa dem.Det är ett tag sedan. Har jag tur så kanske de hinner ses innan lägret.Tänk att jag varit ledig i två hela dagar!!!



Denna har varit borta,hoppas han snart blir
hittad
BloggerImage







Jo, denna bilen...Den har fått en ny låda, den har fått Mattias
att svära, gapa och skrika. Den har också fått en hel lön av
mig...Fast han ser ju till att jag kommer till jobbet och kräver
inte så mycket. Bara att hoppas att det går vägen och att
den rullar nu då.
BloggerImage





BloggerImage


"Jag ville att mamma skulle se ut som en present på sin
födelsedag, så jag hängde snöre i hennes hästsvans"
Hanna den lille magikern💗
BloggerImage



BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar