lördag 5 augusti 2017

En sån där dag...

Jag tror att i går var den dag som var fylld med mest misär på länge.
Jag jobbade delad tur...Suck, de kan ha i hjäl vem som helst!Hur kan det vara lagligt att binda upp en människa från 7-22, och bara få lön för 10 timmar???Varför finns de bara inom vården?En industriarbetare skulle vägra.
Det är hamnfest.Planerarna har verkligen gjort så gott de kan, men besöken har varit omkastade hit och dit så man har i regel varit antingen för sen eller för tidig när man kommit.
 Och då får man skäll, folk är irriterade, för en del skapar det en väldig oro, för en del ångest och en del är inte hemma och sticker i väg.
 Då får man åka dit två ggr vilket tar tid. Larmtelefonen valde att bli totalt knasig så jag fick göra en extra resa in till lokalen och hämta en annan. Förstod inte en vägbeskrivning när jag skulle till ett gräddvitt hus på höger sida. Det stod tre på rad, in och fråga i det i mitten.
Typ hela personalstyrkan hade varit där och frågat om de var vid rätt hus.Googlemaps fungerade inte i mobilen jag hade.Blev 30 minuter sen. Var tvungen att tanka bilen, och det som är så otroligt gött att ha i bilarna fungerade inte, blåtanden. Det regnade som fan och mer därtill.

När jag kom hem och skulle vara ledig mitt på dagen fick jag reda på att det måste köpas en ny växellåda till bilen. Eller det är en renoverad.Den ska hit från Göteborg och kostar runt 25 papp. Man orkar inte slappna av och vila de timmarna man är hemma, utan man undrar, vart ska de 25 pappen tas ifrån.

Kollade bokningarna inför Florida och det är ett hotell som inte finns på mitt kort.Försökte kolla om vi betalat med hittar inte vart på Booking man ser det.
När vi sedan skulle sluta i går kväll så gick vi och väntade på en som var inne och jobbade. Försökte till slut ringa henne, vi brukar vänta in varandra...Och då förstår vi att hon slutat innan oss och redan åkt. Så då stod vi där och trampade till efter 22 i onödan. Hem i en jäddra fart för att duscha och till slut krascha i sängen runt halv 12.

Halv 6 ringde klockan igen...Dags att jag och min reumatism går upp och får lite ordning på oss innan vi ska till jobbet.
Underbart!
Kommun lovade oss att vi skulle få ett "hälsoschema" Aldrig skulle vi behöva börja 7 efter att vi slutat 22. Det var inte hälsosamt.Vi skulle ha mer dygnsvila. Vad hände med det??

Jaja, gårdagen är över och förbi. I dag kan bara bli bättre.Kanske får jag en tankad bil med en fungerande blåtand, kanske är det lite lugnare i planeringen i dag. Kanske slipper jag skäll och hittar dit jag ska?Den här dagen kan bara bli bättre!




https://youtu.be/ifwc5xgI3QM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar