fredag 23 augusti 2013

Avsked och besök

Efter en tung begravning kom vi hem och hittade en lite Sohlstråle i sandlådan.
Bara att se henne och få gå fram och krama och ge henne en puss var mer värt än allt i världen.

Mannen vi tog avsked av i dag kommer jag aldrig glömma.En klok gubbe som alltid hade 100 historier på lager.En gubbe som trollband med sitt historieberättande oavsett om det handlade om hans och frugans resa till Indien eller när han drog upp den senaste abborren.Eller om vägbyggen,hunden eller Sixten.En glad man med världens fränaste frisyr,och ett leende på läpparna.Jag kommer aldrig glömma och och jag är glad att jag träffat dej.Tack!



                            Jag ville få denna litte mindre,fatta inte hur en ska göra...

 

Har du nån skog i din himmel, du Gud
till att gå i en finer kvä gammel skog, du vet
med smörsopp å kantarell.

Vi hört förr om gröna ängar
om sjöer mä vita ull.
Musik ifrån harpas strängar,
å gator gjorda av guld.

Men jag skull nog inte trivs
me dä där, du Gud
Du vet jag är blyg å rädd
Dä låter så fint på nå vis, du Gud
å ja är inte tocken klädd.

Kanske du tycker ja tarjer å fråger
men dä här ä noga för mej
Fast slepper en ja unna ellbrann å plåger
ska ja ta`t som dä ä ôppnär dej

Men har du en skog i nån utkant, du Gud
vill jag gå där i ensamhet 
å ly på en bäck å på fôggelsang
när dej, i all evighet.

              Ehne

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar