tisdag 4 december 2018

Fördjupad allmän farmakologi.

Jätteintressant, verkligen. Men holy shit vad saker att hålla reda på. Har svårt att sortera också, vad jag ska kunna och inte. Får väl se vad jag får för återkoppling. Den förra var att jag skulle försöka se det som var väsentligt och inte ha med ALLT. Men va fan, allt är ju roligt och nyttigt att kunna.

Hon är bra när hon ger kritik min lärare.

"Du vill ge Wilma den bästa omvårdnaden och fördjupar dig därför i hennes tillstånd. I denna uppgift beskriver du mångt fler områden än vad som krävs utifrån instruktionerna.
Jag kan förstå din intention, men ibland är det en lika stor konst att avgränsa och sålla.
Se skogen bland alla träd. Utifrån vad du skrivit så är du nog medveten om det. Det är ingen tvekan om att du har stora omvårdnadskunskaper!Du redogör för många adekvata exempel på Wilmas behov och de åtgärder du vidtar."

Ungefär som Helena Söderholm skulle ha sagt "Du måste geräjj!Du sliter mer än varru behöver.Gört enklare!""Enkelt är inte alltid fel ditt stönträ!"

Sen kommer det en del om att man var tvungen att begränsa sig efter vissa områden, det gjorde ju inte jag. Och att det finns bestämda områden, jag gjorde ett eget, hahaha!!!Rebell, med ett inslag av att inte läsa uppgifter ordentligt och en skvätt "BråFia" på det.
Men jag är godkänd, det är huvudsaken. Behöver aldrig mer befatta mig med Wilma igen.

I dag skickade jag i farmakologin. Gjorde en uppgift först, sparade den, gjorde en redig kovändning och skrev på det sätt jag TROR de vill. Som jag inte tycker är "rätt" eller hur jag ska uttrycka mig.
Men nu är det bara för fröken här att anpassa sig och göra som jag blir tillsagd.
Livet har förövrigt varit väldigt snällt.
Var på inflyttningsfest  hos Vicky och Walter. Verkligen roligt.Och hennes systrar, ja jävlar!

En av dem kom förbi med en jäddra fart på rullskridskor, inomhus. Jag vart lite orolig, med det löste hon genom att ta mina kryckor och sen bar det i väg igen. "Jä låner Ähllis kröcker jä!"
De stod och sjöng först, sen upp på stolarna och sen på bordet när det vart riktigt drag. Jag gillet!

Kan väl inte säga något jag heller där jag stod och brände av "Take me to your heaven" med dansbandsklapp på låret och allt annat det innebär när man tolkar en dansband/schlagerlåt. Hehe...
Sen brände vi av en och annan låt med Bon Jovi jag och BigB. En blir som en umgås.Kul var det iaf. Och foten den var sig inte lik på typ hela söndagen...

Mindre roligt var väl söndagen. Ögonen var som streck och huvudvärken, gahhh!!!Men jag smög upp och la mig på soffan och bad till denna Gud om att få slippa ha så ont i huvudet. Och att jag skulle klara borsta ur håret som hade en frisyr jag inte trodde var möjlig.Samt att någon av pizzeriorna snart skulle öppna.

I går gick det i studier, tills Roger ringde och ville ha med mig till Grums. Inte så svårt att hänga på där för att få lite paus. Vi hade ett gött samtal när vi åkte, han är så klok och framför allt rättvis när det gäller de svaren han ger. Han har mod att säga sådant jag kanske inte vill höra och ger mig kraft att stå på mig i situationer som bör ändras.
Fast så har han alltid varit.Han är en av de bästa i mitt liv.

Nu ska jag kolla igenom vad som står på tur härnäst i skolan. Tror något ska vara inne på söndag redan. Inte helt lätt att hänga med när man varit sjuk och annat som krånglat.Men det är bara att jaga på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar