tisdag 27 november 2018

Hej märejj Wilma!


I söndags sa jag förhoppningsvis adjö till Wilma för andra och sista gången. Jag sa hej då en gång tidigare, men då kom hon tillbaka minsann.
Wilma är min "hittepåpatient" i ett skolarbete. Och det var inte måtta på vad hon krävde omvårdnadsmässigt och medicinskt. Jag svirade i hop något som jag fick i retur.
Och det var ju snällt så jag fick fila lite mer på det. Jag hade det mesta i mitt arbete, jag kan detta men behövde bara möblera lite och ha med lite text från böckerna. Finns finare ord att slänga sig med här, jag vet.Referera från litteraturen. Konstiga ord, dretfarligt. Då tänker jag direkt "Dätta kan ja inte!"


Så jag började rota lite. Sen rotade jag lite mer...Och vips hade jag väl både möblerat om och vänt ut och in på hela arbetet. Så jag väntar med spänning på om det kommer tillbaka igen för att jag ändrat så mycket. Orkade hitta ett ställe i v-klass och där stod det att 5/6 arbeten är godkända, så då är man väl i hamn. Fastnade på ett annat tufft ord. Styrdokument. Frågade den pålästa och gav vad jag trodde var svar på det, och det var ju rätt. Jag borde tro på mig själv lite mer tydligen.

Helgen har gått fort. City på lördagen med BigB och vänner på dagen och en ny tacos på kvällen blev det. Hur ska man nu kunna återvända till "påstacos"? På söndagen var det dags att dra ett varv med denna gamle Volvon man äger.Den hade stått ett par dagar och behövde ut en sväng och tankas.
Tankade och hamnade i Charlottenberg hos Marri, Martin och Lexie. Marri var inte så pigg efter julbord med jobbet. Hehehe! Vi fick ta med pizza dit.

I går vart det en sväng till stallet. Var så trött efter att ha sovit typ inget under helgen. Men jag vet att Hanna blir så glad när jag kommer och sen gör det gött att åka dit en sväng. Det första jag fick höra var "Åh kommer du för att titta när jag rider??Vad glad jag blir!Kan du hjälpa mig med Bubbles sadel?" Och det gick bra! In på kryckorna, Hanna höll dom under tiden jag kastade på sadeln. Härligt!!När sadlade jag en häst sist tro?

Fick pussar av Baron och med dom kommer också en massa spån. Men det är det värt!
Duschade och la mig tidigt. Somnade runt 22 och sov i ett sträck till 7. Upp på toa och sen sov jag två timmar  till.Gött när man har möjlighet att sova igen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar