torsdag 13 december 2018

Vad har de gjort i foten?

Har tidigare berättat om när vi var i Karlstad på ortopedmottagningen. Hur sköterskan tog bort gipset och skjutsade i väg oss mot ortopedtekniska utan information rörande komplikationer eller rehab.
Jag ordnade då en egen remiss, för jag förstod ju att jag kommer få träna upp rörlighet och de muskler som jag tappat efter operationen.

I går var jag hos Johan. Han hade många frågetecken runt det hela. Vi kämpade med att försöka börja på stortån. Gick inte mer än någon mm. Jag påtalade för honom när jag ringde att det kändes som den "satt fast".

I går fick jag det bekräftat. Den sitter fast i något som inte är för att den är svälld. Och ödem stod det i foten så han visade hur jag skulle massera upp det mot höften så det skulle bli borta. Ärret skulle även det ha masserats för att det inte skulle "fastna". Det har det gjort, får försöka se om det går att få ordning på det.
Han fick tag i en av ortopederna här och frågade honom om råd, men då är det för klent dokumenterat i cosmic, så han kunde heller inte utläsa vad som blivit gjort. Han hänvisade till Karlstad.

Han frågade även vad jag hade fått för sko. Jag ränner ju fortfarande runt med gipsskyddet.För jag får inte på mig någon sko. Då måste man kunna böja på stortån.. Då började han muttra igen om att jag skulle haft en uppföljning och fått något annat än ett gipsskydd och kuta omkring på. Han skulle ta kontakt med dom på CSK.
Jag tänker inte springa i förväg och vara förbannad för vad som gjorts eller inte gjorts. Jag har bestämt mig att inte börja stressa för detta. Det blir vad det blir. Jag har ingen möjlighet att påverka. Tur att man har någon som kan ta tag i axlarna och trycka ner mig tillbaka på jorden. Någon som gav mej en julklapp som kommer glädja mig 365 dagar om året. För när det hänt tråkigheter får man tydligen öppna julklappen innan julafton.

I dag är det Lucia, det går undan. Tycker det är bra. Ser fram emot jul och när vi sedan välter över nyår och går mot våren. Ska göra mig i ordning för att skjutsa en vän till CSK. Sen det blir Karlstad i dag igen. Och det går alldeles utmärkt, för då vet jag att hon inte behöver vara där hela dagen för att det inte går någon sjuktransport mer än kl7 dit och kl14 hem.Då kan jag köra så är hon tillbaka hemma på ett par timmar och kan vila i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar