söndag 23 december 2018

Baron

Vaknade lite stel och på gnarkigt humör. Men hade en del att göra. Det var bra för då får man annat att tänka på.Tog två alvedon och åkte till Vikene och hämtade ut paket, var och la julklappar till katterna i postlådan och sen in till stan i en jäddra fart för att pumpa däcken på bil.
Jag trodde "bara" det var framdäcken som läckte, men ena bakdäcket var det också dåligt med luft i.

Jag får nog jobba på lite nästa år så jag kan köpa nya däck och fälgar till bilen.Tröttsamt att inte veta om det finns luft i däcken när man ska i väg. Var in på Solrosen och köpte en blomma, på bolaget och köpte en vinflaska till en av mina ridskolelärare sen blev det fin middag på en av ortens pizzerior.

När maten landat åkte jag till mina kompisar och min käresta, Baron! Han blev glad då han insåg att jag kom med en massa morotsbitar. Han hade mulen i mitt ansikte mest hela tiden. Så go! Det var gött att det fanns tid att vi kunde åka inom där och säga god jul. Man blir på gott humör när man träffar hästarna. Inom till Maria och lämnade vinflaskan och sen äntligen tillbaka hem och i duschen. Det är roligt att åka ut och dra ett varv, men skönt när man väl kommer hem sen.

Fick faktiskt i mig resten av den vinflaskan som jag öppnade för ett tag sen. Trevligt sällskap, bra musik och ännu bättre vart det såklart när LittleB hörde av sig. Han hade trevliga nyheter.
Nu ringer min ridlärare, antar att hon kommit på vart vinflaskan kommer ifrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar