lördag 22 december 2018

Klä julgran

Fredag innan jul, då kläs granen hos familjen Sahlström. Det är så mysigt att börja julen där. Sen blir barnen bli osams över hur granen ska kläs, trasslet med julgransbelysningen, Cajsen och Ulfs närvaro och lite smått och gott att äta.Underbart!
I år kom varken mormor eller morfar till barnen. Gittan var skrot i en höft och Bert hade ingen bil. Hade man vetat så kunde ju vi åkt och hämtat honom. Fast man får väl träffa dom på Hannas kalas den 30/12.

Vi hann även se film innan hemgång och Hanna hade som vanligt frisersalong en stund. 
"Ellis vad vill du ha för frisyr?Jag vet! Vi gör en sån här!" Inte så jäddra valfritt på den salongen. Något som är härligt är också att man får höra "Jag vill sitta bredvid Ellis!" och så efter någon minut så sitter hon med sina ben halvvägs i mitt knä och detta lille goa huvudet vilar på min axel. Hon är snart tonåring, så man får njuta så länge hon vill sitta och knö så i soffan.

Ida hade fått bra betyg i matten, idrott och spanska. Hon är klok den tjejen. Jobbar så hon blir trygg i framtiden och inte behöver gå på komvux som en annan fått göra. Och till sommaren ska hon i väg till Florida på språkresa. 

Det blir inget City i dag. Märkligt. Fast alla har väl en massa att göra innan jul. Så även här. Ska ut på en runda nu.För i morgon bär det av på tre dagars firande av den här julen.Roligt att även de som inte tidigare tyckt om julen verkar vara positivt inställd.

Ska förbi stallet också så min pojkvän får lite morötter. Hade tänkt åka inom på julafton, men det kan vara skönt att bara ha två ställen att åka till inte tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar