lördag 15 december 2018

Vilken energi!

Man blir trött av att umgås? Eller vad var det som gjorde att jag somnade strax efter nyheterna kl 18, och vaknade till typ 10 minuter runt 22 och somnade om och sov tills klockan ringde runt 9 i morse??
Jag kan bara skratta. Hur kan man sova så mycket? Jag har inte tagit RA-mediciner heller, då blir jag trött. Men detta var nog sovrekord.

Jag blev utbjuden på lunch i går. Vi gick på statt och åt fläskfilé och gick sen lös på deras efterrättsbord. Var gött och sitta där och prata ett tag om allt mellan himmel och jord. Efter det gick jag ett varv på stan och letade efter något att ha på mig på julafton. Får nog skippa merchtisha i år😁
Hittade lite kläder och en massa folk jag känner. Marie-Louise, Marie och AnnSofie från mitt gamla jobb och Helene en kompis sedan länge tillbaka samt Linda Frost såklart.
Kul att träffa folk. Det blir lite mindre av den varan när man inte jobbar.

I morse fick man pallra sig upp och klä på sig rejält. Det var dags för genrep inför Luciafirandet i stallet. De är väldigt duktiga de som rider. Kadriljen var fin, stafetten var rolig och tomtenissarna som hoppade gjorde det hur bra som helst. Jag fick tag på två pappor som var snälla och hjälpte mig att få ut hinderstöd, bommar och plank så jag kunde bygga staket och sittplatser åt dom som kommer i morgon. Var även en sväng till Dollarstore och köpte glitter.

Hoppas många kommer i morgon.Tänk att det redan gått ett år sedan sist. Då höll Ronja täten i Luciatåget. Jag grät då, för jag visste att det var sista gången hon skulle vara med.
Även N gjorde sin sista Luciashow. Hemskt detta när man måste ta bort dom.

Nu ska det bli gött att krypa ner i sängen och se lite på paddan. Somnar säkert tidigt i kväll med.Lika bra så man får gå upp och packa hö.Har stalljour också i morgon.
Bäst att ladda den där fantastiska kaffebryggaren jag fick.Bra med termoskanna. Då kan jag ta med mitt eget kaffe och slipper köpa. Om jag vågar ta med den...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar