fredag 28 december 2018

Jul 2018

I dag har jag stalljour. Inte så länge sedan sist, men den här gången är det vi i styrelsen som har hand om hästarna. Foten är ju inte riktigt hundra så jag blir placerad i höspiltan igen. Var dit i går och pratade med Baron och tittade när de andra red.
Efter det åkte jag till Roger och såg film. Somnade väl runt 21 skulle jag tro. En blir trött av att fira jul.

Dagen innan julafton vart precis så trevlig som jag trodde att den skulle bli.Julmat med en twist fick vi. Och jag som är komplett livrädd för att smaka på nya saker, fick ta mig i kragen och bara göra det.
Då lärde jag mig att dadlar i parmaskinka var gott, även den morotskaka hon gjort. Jag provade även en omelett som gjorts som en rulltårta med pepparrot och lax. Laxen fick mannen bredvid snällt pilla bort, men resten var gott.Det blev en riktigt trevlig kväll, speciellt för familjen💗

Upp i tid på julafton och i väg till BigB och äta brunch. Mamma och Kent skulle komma men de hade tydligen ändrat tid så de fick jag inte träffa på julafton. Skinkan var den bästa den här julen, tveklöst. Jag fick se på "Karlsson på taket" under tiden de andra två provade en jäddra massa gitarrer. Men de hade kul. Sen i väg upp över höjda och in i ett hus fullt med värme, mat, skratt och gott att dricka. Även en liten vovve var med och firade jul. Levande ljus i granen och jag höll på att somna under Kalle Anka. Hade kontakt med en del av vännerna. De verkade ha det bra. Tänkte på familjen Olsson som i år firade jul utan den fantastiska Gösta. Det är inte helt lätt när folk faller bort.
Två i sällskapet gick på midnattsmässa, vi andra grillade korv den sista timmen som var kvar av den här julaftonen. Sen i säng.

Och nog är det fantastiskt att vakna upp där och titta på utsikten. Solen på ena sidan och månen på andra.Vattnet och glittret i snön.Vackert. Tillbaka mot Arvika och först in på Coop, sen hem så jag fick hämta kläder (för det glömde jag ta med) sedan vidare tillbaka till stan för att duscha för att sedan åka till Roger och äta, igen.GÖTT!!
När Roger skulle i duschen så åkte vi till min andra pojkvän Dante.
Magisk! Bara att se honom öppna dörren och gnissla "Äjjis!" är så härligt.

Sista anhalten för juldagen blev Fallängsvägen. Där var det julfest med de närmaste. Självklart blev det en stund i Jennifers säng med Rut och Hulda. Höll på att somna. Runt 02 stod jag helt förvånad med händerna i sidan i köket och var hemskt förvånad över att jag var så full... Jag hade ju knappt druckit nåt. Fast det hade jag tydligen gjort fick jag reda på av denna som hållit reda på mig hela kvällen. Det serverades äggröra och bacon och en jäddra massa vatten. Tur var väl det.Hahaha!


Om alla kommer med exakt likadana stövlar...
BloggerImage

Vackert!
BloggerImage


Morgonutsikten
BloggerImage


BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar