måndag 10 december 2018

Måndag

Kallt, halkigt och tråkig kan väl summera den här dagen. Förkyld och lite orolig inför besöket på CSK i morgon. Men det är max en halvtimme av mitt liv, sen är det klart. Och jag behöver inte ens åka ensam. Så det är ju så bra som det går.

Har börjat nästa kurs på utbildningen "Kommunikation, bemötande och handledning inom vården"
Har gjort klart två av fem uppgifter. Har en kvar som jag kan göra själv. Sen måste jag göra en med en annan tjej som bor i Dalarna och sen på närträffen ska vi ha ett rollspel som utgår från den sista uppgiften. Jag hoppas att det går bra med de uppgifterna jag skickat in, de kändes inte svåra. Mastiga med mycket text men inte svåra. Och så handlade de ju om en annan sak jag brinner för, bemötande.

Det var även väldigt intressant att läsa om detta med kommunikation inom ett maktperspektiv. Hur både patient och vårdare kan uppföra sig minst sagt dåligt.

Eftersom jag är förkyld så kunde jag inte ta mina mediciner heller i går. Det känner jag av i dag.Skit!Men så är det. Veckan ser ut att rulla på. Karlstad i morgon, fysioterapin på onsdag+ att Ina ville ses på en fika, torsdag ska jag vara chaffis till CSK då en vän ska dit på besök, fredag lär man ju vara i stallet och förbereda inför Luciashow! Lördag kör vi genrep och söndag ska jag ha stalljour från 07 till lunch, sen jädrar är det dags för årets Luciashow på Arvika Ridklubb. Efter det så har man hästarna igen tills det är dags att åka hem, duscha och lägga sig.

Så man kanske ska njuta av den här måndagen som jag upplever är så tråkig. Vila och bara ta det lugnt. Har ju haft en väldigt trevlig helg med tacos, BigB, träffat min vän, skjutsat hem henne och tjatat lite, sen julkonsert i Mangskog kyrka på lördagen, som var så mycket trevligare än förväntat. Inte så mycket för varken kyrkor eller julmusik, med detta tror jag nog gick hem hos fler än mig.Och i kyrkan träffade jag Tove och en av mina gamla sköterskor som jag jobbat med,  så jag fick julkram.
Sedan på väg ut från kyrkan delades det ut braständstickor till ungdommarna i kören.
"Burn your local church" tänkte jag, skrattade och gick ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar