fredag 27 juli 2018

Hästar och grillfest

Får lite panik på att sommaren börjar ta slut. Den har hittills varit både min bästa och värsta hittills. Så mycket har hänt, så mycket har blivit gjort, jag har (kanske skillnad mot andra) älskat det här vädret och har njutit av det varje dag.
 Kanske inte så mycket i går.Då var det soffläge ända till klockan vart 17.
Jag hängde på avd 78 ut till Helen och Jonas på grillfest. Någon grillning blev det såklart inte eftersom det var eldningsförbud. Men god mat, mycket,galet mycket skratt, bad och fireball..

Och Fireball blir det nog fan ingen mer gång. Om det nu var den jag blev så dålig av. För dålig, ja jävlar.. Vi gick till Soterud och badade sen tillbaka hem till dom och där barkade det väl rätt gött. Jag kan ha träffat en ny vän. Jonas. Fast Christ varnade för att jag, Vicky och han skulle bli en episk trio. Den här kvällen blev vi en episk duo, tills jag blev så väldigt trött och var tvungen att lägga mig och vila i Vickys knä. Då blev han en ännu bättre episk soloartist! Jag tror inte jag skrattat så mycket åt någon. Fast det fanns de som var rätt slitna på detta med..

Dagen som gick i snigelfart i går var hemsk. Den huvudvärken var helt overklig. Jag strävade och drack allt jag kom över, även överdoserade alla jädra vitaminer och mineraler som finns i det här huset. Inget hjälpte. Det var bara att härda ut tills klockan blev 17. Då släppte det.

Då drog jag direkt och hämtade min vän och åkte till Roger och åt pizza. Där var det ett jävla liv på två ungdomar. De skrek åt varandra som stöller, slogs och kastade saker på varandra. "Jävla mogadonoffer!!" var ett uttryck som passerade killens läppar. Jag var väldigt frågande om man skulle gå fram och säga att de fan fick ge sej. Det var barn som satt på Amigo och rände utanför Godishuset.. Men dessa två verkade totalt galna, så jag gick. Det gjorde även dom. Men de hördes länge.Fy vad jobbigt att vara så destruktiv.

Åt, tittade på tv på Rogers uteplats och skulle sen åka till Ica och handla. Då kom Stella, Rogers grannes hund. Hon stod som en staty och tittade på mig, så husse fick fråga om jag kunde komma och hälsa på henne. Hon hade sett mig och vägrade gå med honom...Va gooo!!! Så klart gick jag väl och kramade om henne!

Tänkte sova tidigt, men nej..Jag ska chatta i timmar, så denna tummen blir väl inflammerad igen och göra äggröra som ska ätas i sängen...Inga ordning. Men till slut somnade jag. Kanske mitt i en mening.Det har jag gjort förr.

Jag, Birgitta, Linda och hennes tjejer var till Perserud och hälsade på hästarna. De är så smöliga, nu.Alla vill bli kliade och kramade. Eufori för en annan. Linda höll på att skratta ihjäl mig när jag hälsade på hästarna på samma sätt som jag hälsar på folk. Upp armen i lufta, och ett HÄJJJ HÄSTARNA!!

Efter en massa klapp och kram åkte vi hem till Birgitta och åt lunch. LYX!! Det är härligt att vara där och hon är en makalöst skön person. Jag bad henne skriva en bok om allt hon gjort och varit med om. Och det var faktiskt på gång. Hon inspirerar enormt. Hon har levt på olika ställen på jorden, olika yrken, lärt sig många språk, förlorat två av sina män, men ändå klarat att bli kär och leva med ännu en man. Ägt flygplan och såklart kört dem också. Även luftballong om jag inte missuppfattat.Den dagen den kvinnan dör, har hon utnyttjat och njutit av varje cell i sitt liv.


I dag börjar helgjobbet.3 nätter på raken. Den första med Vicky och Tina. Hoppas jag orkar sova något innan. Inte helt lätt när det är så varmt. Man kanske ska åka och bada innan, då brukar man bli lite trött.
BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar