onsdag 4 juli 2018

Ännu en dag

Börjar få in den där "gå och skrota" rutinen nu på morgonen.Det är lugnt och jag känner ingen inre stress. På Hagagatan var morgonen fruktansvärd. Man gick runt runt i den lägenheten och bara led. Det är lugnare nu. Klart det är jobbigt, men den här gången är det uthärdligt.

I dag kommer Jennifer och T och tittar på huset.Sen ska vi till Ingestrand och bada. Skönt att det är så vackert väder. I går var jag på sjukgymnastiken och tränade. Trodde jag skulle flyta bort. Sen bar det av till affären så jag fick lite mat i kylen. I dag är första dagen jag äter frukost.
Åkte hem med maten och suckade mig igenom detta med att skruva i hop sängbord. Inget av dem hamnade på åkern, så fan vad jag var bra. När det gäller sånt, har jag inget tålamod.

Var upp och hämtade lite saker som jag behövde.Trodde inte jag hade så mycket grejer där, då jag även har rätt mycket här nere. Men sannerligen finns det saker där... Jag tog så mycket som jag orkade bära, pratade med pöjjkera och blev då väldigt ledsen så klart. Jag saknar dem. Snidde ska flytta hit, men då vill jag ha ett par dagar som jag är hemma med honom, så han får flytta i lugn och ro. Jag hade önskat att Frutt fick stanna. Han är i behov av kattlucka,möjlighet att styra när han ska in och ut. Jag har inte ordnat med det än. Men jag tänker bygga en, för det är skönt att veta att de kan gå in och ut. Händer det något i huset, tex en brand, då tar de sig ut. Är det minusgrader och man inte hittar dem innan jobbet, så vet jag att de går in själva.

Åkte in till Roger i går. Där får man mat och stöd. Han säger aldrig något illa om Mattias eller hejar på det som sker nu. Han låter mig vara mig. Glad, ledsen, hyper, tom, trasig..Han tar emot mig precis som jag är, och ser till att jag till slut mår bra när jag åker hem.Ovärdeligt! BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar