fredag 13 juli 2018

Inringd

Vaknade tidigt i går morse. Eller jag sov dåligt måste jag nog erkänna. Blev rastlös, tittade på Netflix, duschade och drog sen i väg till hästarna i Perserud. De var ju vakna iallafall. De är så himla goa! Man ropar "HÄJJJJ!!" när man kommer och en del av dem svarar faktiskt. Laura kom direkt fram och ville prata lite, då blev Bubblan sur och jagade i väg henne. Det är så härligt att gå runt och bara klappa om dom och lukta.. Det ger frid i en rörig själ. Baron och Alexia stod en bit bort från de andra och tjusade i vanlig ordning. Efter att jag kollat så alla var okej, åkte jag till sjukhuset och tränade. Går lite bättre med benet. Kör reps ggr 10. Började med 20kg för att få igång cirkulationen. Lade på 10 kg varje gång, kom upp till 80kg nu iaf. Men det känns efteråt.
 Cyklade en mil på motionscykeln med. Att något kan vara så tråkigt..

Åkte hem och ringde soc, har inte fått lön därifrån. Skulle haft i maj,men de är som vanligt hur bra som helst så de fixade en utbetalning på utlägg jag haft och såg till så att jag ska få i juli.
I dag kommer min vän och ska sova över. Ska bli så roligt att höra vad som händer i hennes liv.

Jag skulle ju vara "sexledig" nu. Det blev det inget med såklart. Stackars rekryteraren skrev och frågade om jag kunde jobba en c-tur på avd 76. Det var kris, flera uskor som var sjuka. Hon är så schyst mot mig när hon bokar mig på jobb, så det var dags att vara snäll tillbaka.

Herregud vad varmt det var där nere..Och som man fick ränna fram och tillbaka. Blir mycket nytt, andra patienter mot för vad jag är van och sen detta med att hitta det man behöver. Fick en väldigt snäll sköterska. Det gjorde massor.

Efter jobbet åkte jag upp till Nord och hängde lite på balkongen innan läggdags. Det är ju nu man ska passa på, sommaren är här och då ska njuta! Som vanligt fick man skratta åt dessa om vart halvsliriga och sjöng Manowar från två håll. Och sen kom PingPong upp i knäet och bjöd på blöta pussar💖

Sara är i Gävle på festival. Hon vann en träff med Behemoth. Så gött att det vart just hon!

BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar