tisdag 3 juli 2018

Kompisar i Perserud

I går var det min tur att åka och titta till mina kompisar i Perserud. De släpptes på bete för någon vecka sedan. Det var så himla fint där de gick,precis vid vattnet. Enorma ytor med en massa gott gräs. Det var dock förvånande att de flesta faktiskt kom fram och hälsade och verkade glad över att se en. De har ju semester och jag är =jobb. Kvitto på bra hästar tycker jag. Molly fick en redig smörjning med solskydd på mulen,så hon lär väl inte vilja ses när jag kommer nästa gång☺️

Efter blev jag hembjuden till en jag rider i hop med.Fick se hennes hus och vart hon bodde.Vackert är sammanfattningen...Och lunch bjöd hon på.
Klockan gick fort, som alltid när det är trevligt. Skulle varit i Karlstad runt halv 3, men jag tänkte att han "göbbsöver" säkert efter jobbet så det gör nog inget att jag blir sen.Mycket riktigt, han hade slängt sig på soffan direkt när han kom hem.

Till slut,si sådär ett år senare kom jag i väg och hälsade på Perra.Han bor i en enorm lägenhet alldeles i närheten av Max. Hur bra är inte det kan jag tycka🤓
Vi drack kaffe,vid köksbordet.För det bestämde Perra.Jag skrek soffan när jag såg tvn..Men han vet att jag då drunknar jag i tv-tittandet i stället.Så det blev nej på den...
Där satt vi och pratade om så himla mycket..Både bra,dåliga och vidriga saker. Och det är skönt att träffa någon som verkligen förstår min sorg efter Ähhva.För han har det lika jävligt han med.Han vet exakt vad  hennes specialitéer var, nycker, rädslor, vad hon gått igenom,kärleken, djuren, och framför allt hur det var att vara älskad av just henne. Att det blev tomt efter henne, är ett väldigt klent uttryck.

Sen detta när två människor älskar varandra, men inte kan leva i hop.
Han hade upplevt att det varit jobbigt att vi inte haft så mycket kontakt, men då dessvärre tänkt att det inte var någon idé att höra av sig, han trodde det gått för lång tid och hur skulle vi då hitta tillbaka till vad vi haft?
Fast som alltid när vänskapen är stark,så håller den för tid isär. Vi rotade oss ganska fort tillbaka dit vi var när vi sågs sist.Och banne mig kändes det bra.Kvällen (för det blev ett typ 5 jävlatimmarbesök) avslutades på Max.Så klart  BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImagep
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar