måndag 9 juli 2018

In i nattbubblan

Då var det dags för en "trenätterpårakenvecka".. Har varit skönt att vara ledig en liten stund innan.
Fast som man har slarvat med både mat och sömn. Det var länge sen jag gjorde det. Fast så är det i bland, det får gå ändå. En del saker styr man verkligen inte över.
Ska ta mig i kragen och åka och handla i dag tänkte jag. Nu måste jag få i mig, behöver när jag ska jobba. En sak om man velar med mat och sömn på fritiden, men inte när det ska jobbas.

Tänkte sova jättelänge i dag. Vaknade 6 och kunde för mitt liv inte somna om. Får bädda ner mig sen i stället. Såg "Smala Sussie" i går med. Rätt rolig film.Tänker direkt på Patrik Svanebjär, en kompis till Ähhva. Han kan typ alla repliker i filmen och älskar att den är så "Värmland". Sen när han träffat oss har han skrattat gött. Känns skönt att vi har någon form av kontakt även fast hon är borta. Tänk när hon ringde och talade om att hon minsann skulle åka till Stockholm och bo hos en kille där under helgen. Och när man sen frågade hur hon kände honom... " Jag kännern int!Vi har bara chattat på nätet vettö" "Fast det har vi gjort nu e stönn, så det är nog lugnt"
Den helgen var jag rätt duktigt svett. Men det visade sig att Patrik var en helgo pöjjk med hjärtat på rätt ställe. Totalt motsatsen när det gäller andra män hon träffat.

Som jag saknar henne..Ibland funderar jag på att öppna hennes facebook, bara för att se det vi skrivit, upplevt och gått igenom. Men då flänger jag upp den för hela världen. Och det vill jag inte.

Nej, nu är det nog dags att ta tag i den här dagen.. BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar